28,087 læst ·
32 svar
28k læst
32 svar
Det bedste værktøj til at klippe søm?
Jeg er ved at renovere datterens soveværelse, og vi har derfor fjernet de gamle masonitplader på 2 indervægge, på den anden side af væggene er der flotte vægge og nyt tapet, så dem vil jeg ikke gøre noget ved. Masonitten sidder fastspikret med søm, som går igennem reglarne og stikker ud cirka 1 CM på den anden side.
Bøje sømmene er ikke aktuelt, da det vil gøre det næsten umuligt at rive den anden side ned i fremtiden, hvis det skal gøres. Så klippe eller måske skære? Hvad siger eksperterne, jeg vil gætte på, at der er mindst 150 søm.
Bøje sømmene er ikke aktuelt, da det vil gøre det næsten umuligt at rive den anden side ned i fremtiden, hvis det skal gøres. Så klippe eller måske skære? Hvad siger eksperterne, jeg vil gætte på, at der er mindst 150 søm.
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 indlæg
Tigersav med metalblad
http://www.jula.se/catalog/verktyg-.../elektriska-multiverktyg/multiverktyg-010644/
God til meget andet også.
God til meget andet også.
Medlem
· Norrbotten
· 585 indlæg
Jeg havde haft en ven, der holdt op en plade som beskyttelse og brugt vinkelsliber tror jeg. Eller tiger som oven med et dyrere metalblad.
Det lyder lidt mærkeligt med masonit i badeværelse, det synes jeg også. Men er det en vådrumsmåtte, holder den tæt uanset hvilken væg den er limet på.SueCia sagde:
Brug et multiværktøj til at skære sømmet, hvis du skal.
(Sætter du 12mm gips, behøver du måske ikke bekymre dig om dem overhovedet, hvis du får pladen op præcist hvor den skal være, bare at trykke til med en gummiklubbe, det forudsætter selvfølgelig, at sømmet stikker lige ud fra reglen).
Senest redigeret af en moderator: