Skal mure leca og undrer mig om nogen har nogen pejl på murbrug-tørprodukt-forbrug cirka, så jeg kan estimere hvor meget jeg skal købe da jeg skal mure op 650 st lecablokke i en 6-varvs torparfundament. Nogen??
I som har muret selv, hvor mange sten når man i timen hvis man ikke skal knokle ryggen af sig. I et passende tempo altså.
mvh
Anders
I som har muret selv, hvor mange sten når man i timen hvis man ikke skal knokle ryggen af sig. I et passende tempo altså.
mvh
Anders
Hvis man tæller blandetid, bære sten og mørtel, fiks armering osv., så er 1 kvm/t ikke så dårlig, det går betydeligt hurtigere og bliver meget sjovere (nåja
) hvis man er flere.
Jeg kan ikke huske det præcise forbrug, vi har muret ca. 1000 sten 25x19x59 og til det har vi brugt ca. 230 sække ifølge mine fakturaer. Der indgår også fugning, altså fyldning af fuger på ind- og yderside for at få en jævn overflade.
Vi har brugt stød- og liggefuge, hvis man kører uden stød- og liggefuge, går der mindre til.
Et tip, anskaf mange par solide arbejdshandsker. Lecablokke er som rivejern.
Jeg kan ikke huske det præcise forbrug, vi har muret ca. 1000 sten 25x19x59 og til det har vi brugt ca. 230 sække ifølge mine fakturaer. Der indgår også fugning, altså fyldning af fuger på ind- og yderside for at få en jævn overflade.
Vi har brugt stød- og liggefuge, hvis man kører uden stød- og liggefuge, går der mindre til.
Et tip, anskaf mange par solide arbejdshandsker. Lecablokke er som rivejern.
Det lyder som om ca en time per kvadrat er det, der er rimeligt...
Jeg skal mure 90 kvadrat og med 8 timers arbejdsdag, så bliver det ca. 11 dage. Hvis jeg har håndlanger, måske jeg kan klare det på 7 dage?
Jeg har nu stampet ud ca. 40 kubik 16-32-makadam og skal snart bygge formen på det.
På selve strengen, der skal støbes, skal 6 lag lecablokke stilles, og et toplanshus på det. Nogen der ved, hvor man kan henvende sig for at finde ud af, hvordan jeg skal dimensionere grundsulen? Jeg overvejer at støbe strenge, der er 600x150mm alt. 600x200mm i tværsnit, med armering, tre jern øverst og tre nederst. Forskellen er lidt over to kubik beton.
Tror I, at en sule, der er 150mm tyk, er tilstrækkelig?
/Anders :-/
Jeg skal mure 90 kvadrat og med 8 timers arbejdsdag, så bliver det ca. 11 dage. Hvis jeg har håndlanger, måske jeg kan klare det på 7 dage?
Jeg har nu stampet ud ca. 40 kubik 16-32-makadam og skal snart bygge formen på det.
På selve strengen, der skal støbes, skal 6 lag lecablokke stilles, og et toplanshus på det. Nogen der ved, hvor man kan henvende sig for at finde ud af, hvordan jeg skal dimensionere grundsulen? Jeg overvejer at støbe strenge, der er 600x150mm alt. 600x200mm i tværsnit, med armering, tre jern øverst og tre nederst. Forskellen er lidt over to kubik beton.
Tror I, at en sule, der er 150mm tyk, er tilstrækkelig?
/Anders :-/
Klik her for at svare