Hej!

Hvilken krydsfiner er den stiveste? Formkrydsfiner eller almindelig krydsfiner?
Jeg skal lime det sammen med en gipsplade. Vil have så stiv/stærk en konstruktion som muligt. Eller er der et andet godt valg fx pergo? Det skal ligge over et gulvhul. Hæfter almindelig trælim på formkrydsfiner?
Tak for hurtigt svar!

Formplyfa er jo i princippet en byggplyfa med plastfilm på, så der er jo ikke den store forskel. Og tanken med plastfilmen er jo, at beton ikke skal hænge fast, så lim fungerer ikke særlig godt.
Jeg ved ikke, hvor stort hul du har, men byggplyfa er jo ikke specielt formstabil, hvis man taler om 12mm varianten. Måske en tykkere plade eller en krydsfiner af bedre kvalitet?

findes der jo konstruktionsplyfa i forskellige tykkelser, men de koster omtrent det dobbelte sammenlignet med en almindelig

Jeg kan ikke gå op i dimension, 12mm gælder. Jeg vil have så rimelig god kvalitet på krydsfiner som muligt selvfølgelig. Eller en anden plade. Der skal ligge parket ovenpå, så jeg vil have så lidt svigt som muligt. Spændvidden er ca. 30cm.

tob_ekl sagde:
Jeg kan ikke øge dimensionen, 12mm gælder. Jeg vil have så rimelig god kvalitet på krydsfineren som muligt selvfølgelig. Eller en anden plade. Der skal ligge parket over, så jeg vil have så lidt svigt som muligt. Spændvidden er ca. 30 cm.
For et så lille hul er 12 mm krydsfiner mere end stærkt nok.

Tag en skive med så mange lag som muligt. tror der findes op til 7 lag på 12mm snedkerfinér.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.