1,453 læst ·
7 svar
1k læst
7 svar
Den nemmeste måde at rive gamle gipsplader ned?
Bedrevidende
· östergötland
· 2 771 indlæg
Bare gipset, eller hele væggen?
Som oven, plejer at bruge en almindelig magnet. Det plejer at fungere godt.
Nu var det sømmet så da kunde jeg måske knække den i stykker bare.
Aldrig save for det støver for meget hvis du spørger mig.
Nu var det sømmet så da kunde jeg måske knække den i stykker bare.
Aldrig save for det støver for meget hvis du spørger mig.
Jeg har brugt rundsav og kan bekræfte, at det er en meget dårlig idé.
Tigersav er bedre, støver rimeligt (synes jeg) og blæser ikke støvet rundt i hele huset, men med et langt blad skal man passe på, så man ikke går igennem gipsen på den anden side, hvis det nu kun er den ene side, der skal ned.
At trække sømmene ud først er jo snedigt, men lidt pillearbejde, 70+ søm per plade bliver det vel?
Tigersav er bedre, støver rimeligt (synes jeg) og blæser ikke støvet rundt i hele huset, men med et langt blad skal man passe på, så man ikke går igennem gipsen på den anden side, hvis det nu kun er den ene side, der skal ned.
At trække sømmene ud først er jo snedigt, men lidt pillearbejde, 70+ søm per plade bliver det vel?
Renovatør
· Värmland
· 1 178 indlæg
https://www.proffsmagasinet.se/mask...MI4LnIjdeSjwMVaFmRBR1X8RJNEAQYAyABEgJeKvD_BwE
Tiger sav og dette blad, ellers gips sav, sav langs med reglerne så hammer banker du væk det, der sidder tilbage på regel, så er det bare at trække søm eller skrue
Tiger sav og dette blad, ellers gips sav, sav langs med reglerne så hammer banker du væk det, der sidder tilbage på regel, så er det bare at trække søm eller skrue
Klik her for at svare