É
Jeg skal sætte nye regler på et lidt ujævnt betonggulv med noget fliser ovenpå. Det gamle skal rives, og så sætter jeg det nye lidt tættere og lidt lavere, så klinkerne ligger stabilt i en lavere niveau end i dag. Egentlig er det nok ikke meget ujævnt, men jeg skal alligevel understøtte overalt for at ramme det rigtige niveau.

Hvordan lægger jeg nemmest de nye regler i vatter? Er det bare at blive ved med at skære brædder fra nogle millimeter til et par cm og lægge dem ud med jævne mellemrum, eller findes der et smart trick? Det er vel ikke særlig omstændeligt, men jeg vil jo have det nogenlunde godt hurtigt, selvom det så skal flydespartles ovenpå.

Jeg tænkte også på at fastgøre det med vinkler i gulvet, så det ikke “hopper” rundt (vibrerer). Det gamle gulv var lidt sådan. Der ligger nogle brædder og andet for at komme i det rette niveau, men nogle er helt løse.

Byggeprojekt på gang, med blottede trægulvreglar på flisegulv, diverse værktøj, sko og affald vises langs en murstensvæg og dør.

É
F.eks. er det jo lettere at få det rigtige niveau, hvis man bare sætter en regelstump på siden og så bare skruer fra siden. Men det vil jeg ikke, så hænger det jo i skruerne.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.