Situationen er, at jeg skal rette op gulvet i samme niveau på en hel etage, da jeg skal have samme parket i alle rum uden tærskler mellem rummene. Jeg har en Makita krydslaser, men måske har jeg brug for en rotationslaser for at løse dette på den mest smidige måde?
Det, der gør det svært, er, at jeg skal starte med at måle det højeste punkt i alle rum for derefter at bruge dette som referencemål i alle rum (7 stk). Huset er fra 1929, hvor reglerne har rullet lidt, mens huset har sat sig gennem årtierne.
Vaterpasset på krydslaseren monteret i det ene hjørne af rummet fungerer godt, hvis kun et rum skal rettes op, men er mindre smidigt, når det drejer sig om en hel etage, hvor man ikke kan se alle gulvbjælkerne samtidig. Kom gerne med tips! =)
Et andet spørgsmål er, hvordan man nemmest finder det højeste punkt i et rum? Laseren kommer ikke nærmere gulvbjælkerne end ca. 100mm. Skal man bare gå rundt med et bræt og teste afstanden mellem gulvbjælkernes overkant og linjen på brættet i et system over hele gulvet, eller findes der en mere smidig metode (udover murersnor og vaterpas)?
Taknemmelig for svar.