Undrer om nogen har nogle gode tips til det her med pudset facade? Jeg har mest bygget med almindelig træfacade, men planlægger nu et nyt husbyggeri og er lidt interesseret i en pudset facade.

Luftspalte forstår jeg, at man har brug for, men opbygningen som helhed ville være rart, hvis nogen havde et godt tip om. Minimere kuldebroen er også en vigtig ting. Man bruger en almindelig 9 mm ydergips og pudser på den, eller? Hvordan gør man ved vinduer og døre? Dette skal være med lavenergirette, så jeg havde tænkt mindst 300-350 mm isolering i ydervæggen.

Kauf Aquapanel er et system.

Man sømmer gles stående mod regelværket udenpå vindpappen, hvorpå man skruer aquapanel, som er fiberarmerede betonplader. Disse pudses derefter med net i alle samlinger, og derefter pudses hele bygningen med et stort net, og man pudser det i 2 omgange og et sidste lag sprøjtepuds med den rette finish.

Omkostning ca. 1000 kr/m² med alt.

At pudse på utegips er nok ikke anbefalet, da det sandsynligvis er for blødt. Underlaget skal være stenhardt for at pudset ikke skal revne.

jo, kom på det med utegipsen....
Men det er så dyrt altså? Men den prisen er baseret på både materialer og arbejde fra byggefirma?

Har fået et andet tip af en bygger jeg har talt med, en norsk producent har noget pudssystem til facade, www.bewi.no
Har nogen testet dette?

Den pris er capris for alt materiale og alt arbejde fra vindpappen og ud.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.