Hej eksperter!
Jeg er interesseret i et Modulenthus Atmosfær bygget i 2005. Huset har altså åbent til kip i stuen, en loftshøjde på ca. 4,5 m og er beklædt med en slags træpanel, hvidmalet.
1) Man kan tydeligt se, hvordan træet i indvendige loft har bevæget sig, så der er blevet samlinger (malingen er sprækket) flere steder. "Helt normalt," siger mægleren. Hvad siger I?
2) Et andet sted i et soveværelse var der en sætningsrevne i en loftrumssamling, samt en 20 cm lang vertikal revne i tapetet på en væg.
Er dette normalt, eller skal man stille spørgsmålstegn ved, hvordan det er bygget?
Dette er altså ikke noget fra en byggesagkyndig, men blot mine egne observationer på fremvisningen.
Det skal tilføjes, at huset skulle sælges sidste efterår, men det blev ikke til noget, fordi man bl.a. fandt en dryplækage på det indre loft, som nu er blevet repareret af bygherren.
Det føles lidt usikkert, men måske er jeg unødigt skeptisk?
Huset har ikke gennemgået 2-års slutinspektion, men det skal gøres, når den nuværende ejer er flyttet ud til sommer...
Nogle synspunkter?
Med venlig hilsen
//S - relativt uvidende på området
Jeg er interesseret i et Modulenthus Atmosfær bygget i 2005. Huset har altså åbent til kip i stuen, en loftshøjde på ca. 4,5 m og er beklædt med en slags træpanel, hvidmalet.
1) Man kan tydeligt se, hvordan træet i indvendige loft har bevæget sig, så der er blevet samlinger (malingen er sprækket) flere steder. "Helt normalt," siger mægleren. Hvad siger I?
2) Et andet sted i et soveværelse var der en sætningsrevne i en loftrumssamling, samt en 20 cm lang vertikal revne i tapetet på en væg.
Er dette normalt, eller skal man stille spørgsmålstegn ved, hvordan det er bygget?
Dette er altså ikke noget fra en byggesagkyndig, men blot mine egne observationer på fremvisningen.
Det skal tilføjes, at huset skulle sælges sidste efterår, men det blev ikke til noget, fordi man bl.a. fandt en dryplækage på det indre loft, som nu er blevet repareret af bygherren.
Det føles lidt usikkert, men måske er jeg unødigt skeptisk?
Huset har ikke gennemgået 2-års slutinspektion, men det skal gøres, når den nuværende ejer er flyttet ud til sommer...
Nogle synspunkter?
Med venlig hilsen
//S - relativt uvidende på området
1. Tror det er svært at komme udenom
at træpaneler bevæger sig.
2. Nyt hus har fået sætninger.
Får dem udbedret ved 2 års eftersyn.
Der findes jo visse normer indenfor eftersyn
for hvad der godkendes.
Meget afhænger sikkert fra sag til sag.
Tror dog at det kan være svært at finde et helt
fejlfrit hus.
Har en ældre kollega som arbejdede/arbejder på
modulenthus.
Og det gik ganske hurtigt for dem at bygge.
Mvh Putte
at træpaneler bevæger sig.
2. Nyt hus har fået sætninger.
Får dem udbedret ved 2 års eftersyn.
Der findes jo visse normer indenfor eftersyn
for hvad der godkendes.
Meget afhænger sikkert fra sag til sag.
Tror dog at det kan være svært at finde et helt
fejlfrit hus.
Har en ældre kollega som arbejdede/arbejder på
modulenthus.
Og det gik ganske hurtigt for dem at bygge.
Mvh Putte
Klik her for at svare