Ola78
Hvordan løser man dette med dampspærre omkring skorstenen. Jeg skal hæfte plasten i loftet for derefter at isolere loftet, men hvordan gør man for at opfylde kravene om ikke at have brændbart nær skorstenen men samtidig diffusionstæt. Findes der nogle specialprodukter beregnet til dette formål. Tak på forhånd for svar/Ola

Har de samme spørgsmål selv, så jeg bumper tråden.
bump

Ola78
Jeg havde faktisk glemt, at jeg havde startet denne tråd. Men jeg var inde hos skorstensfejeren i dag og spurgte, hvad der gjaldt.......han sagde, at jeg kunne trække plastikken helt op til skorstenen, for man skal jo have det tæt. Men gitterpanelet skulle jeg stoppe 10 cm fra skorstenen. Nu gælder dette jo i den kommune, jeg bor i, ved ikke om det er generelt i hele landet, så det bedste er nok, at du taler med skorstensfejeren der, hvor du bor.

• Synes
Bakasumi
  • Laddar…
ok tak for hurtigt svar.

men er det ikke lidt pudsigt, at reglerne omkring dette med, hvad der må og ikke må gå imod skorstensskakten, kan variere mellem forskellige kommuner? er risikoen for brand i västerås kommune større sammenlignet med i uppsala? :)

jeg bliver ikke rigtigt klog på det...

jeg ringer til skorstensfejeren i løbet af ugen.

Reglerne er de samme i hele landet. Det som gør, at man kan få forskellige svar, er dels at skorstensfejerne er uvidende, og dels at visse spørgsmål ikke er klart regulerede, men handler om fortolkninger, som derfor naturligvis varierer.

Ola78
Løfter min tråd igen, hvordan har I andre her på forumet gjort for at fastgøre plasten mod murstokken så det bliver tæt? Har overvejet lidt forskellige løsninger, fx tape nøje med T-flex, smøre asfaltklister på murstokken og så "trykke" plasten på, men måske tåler plasten ikke det?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.