T
D Danieln84 sagde:
Her er et billede af, hvordan jeg gjorde ved tilbygningen i sommer. Elen indenfor dampspærren, kuldebroen brudt, og ingen risiko for at punktere dampspærren, når man skruer op tavler osv.

[billede]
Har du brugt 45x45 liggende eller lægter?

T Ejmelie sagde:
Har du kørt med 45x45 liggende eller lægter?
45x45. Det passer godt med 45-isolering og giver tilstrækkelig stabilitet samt plads til eludtagene.

T
Ok, jeg tænkte på at bruge enkeltgips med tanke på, hvor dyrt OSB er blevet. Hvad er den bedste løsning så?

T Ejmelie sagde:
Ok, jeg tænkte på at bruge enkelgips med tanke på, hvor dyrt OSB er blevet. Hvad er den bedste løsning så?
Enten kortla glesen eller sætte endnu et lag gles, stående. osb/ ply under gips uden tvivl at anbefale.

• Synes
BSOD og 1 anden
  • Laddar…
sunnis
T Ejmelie sagde:
Ok, jag tänkte köra enkelgips med tanke på hur dyrt OSB har blivit. Vilken är bästa lösningen då?
Regn på alt træ og skruer koster for at kortla fagene og sammenligne med et lag OSB. Du behøver mindst 45x70 som kortlingar. Desuden er det et pokkers tidskrævende pillearbejde at sætte kortlingar. Det går meget hurtigere at slå liggende 45x45 direkte på, og det går desuden mindre materiale til.

Det er meget fordelagtigt med plader bagved. Men det behøver ikke at være svinedyr OSB, jeg har brugt både spånplader eller krydsfiner af absolut dårligste kvalitet, køb det billigste, der kan fås. Der er også dem, der bruger tynd rævebræt. Det spiller ingen rolle, hvad der er bagved, bare der er noget, der giver skruefasthed, når man skal hænge ting på væggen.

• Synes
fribygg og 2 andre
  • Laddar…
Rickard.
Installationslag som de fleste her foreslår er selvfølgelig en god metode, især ved tykke vægge, men det er en forholdsvis ny metode, og det fungerer at gøre ifølge #5 beskrivelse, hvis man ikke vil ofre boligareal.

Er man rigtig pjattet, kan man lægge fugemasse (eller valgfrit andet for at tætte) i sprækken mellem gips og dåsen efter, for at det er lufttæt allerede der.

Senest redigeret:
  • Synes
Snickarkirre
  • Laddar…
kulle
T Ejmelie sagde:
Ok, jeg tænkte køre enkelgips med tanke på hvor dyrt OSB er blevet. Hvad er den bedste løsning der?
Som andre også har skrevet, sæt osb eller en anden plade under gipsen.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.