Hej,
det er sådan, at vi har fået renoveret et badeværelse på overetagen, og så benyttede vi muligheden for selv at rive en sauna ud, der hørte til badeværelset. Saunaområdet gør, at det bagvedliggende soveværelse bliver lidt større.

Nu har jeg nogle overvejelser omkring dampspærre. Jeg har sat dampspærre i loftet og på sidevæggene, der går mod ydertaget.

Behøver jeg også at sætte dampspærre op på den væg, der har badeværelse og bi-rum bagved? Bi-rummet er lidt isoleret, så det kunne måske betragtes som "indemiljø"?

Så slog en tanke mig, om at male med vådrumsmaling i soveværelset, hvis jeg har fejlet fatalt med samlingerne til dampspærren. Kan man gøre det?

Se medfølgende billede.
Billede af renoveret loft og vægge med plastikdampspærre samt tekst om dampspærreinstruktion og isolering. Betydning af ekstra rum og bad forklaret.

Nej, ikke dampspærre i indervæggen. Mal heller ikke med vådrumsfarve, det gør ingen forskel for fugten inde i væg/isolering. Almindelig vægfarve er også ret tæt, men det du vil forhindre med dampspærre i loftet er, at fugt når træ/plader indendørs.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.