Planen fra begyndelsen var at fastgøre dampspærren til tagspærene med 195 mm isolering imellem tagspærene.
Have et FTX-aggregat mellem mellemloftet og tagspærene.
FTX-aggregatet kan ikke være der (må have tænkt forkert), og det bliver et frygteligt puslespil/tejpning at få dampspærren forbi mellemloftet (har tænkt forkert).

Så..

Kan jeg have dampspærren som på billedet med isoleret mellemlagslag (170mm isolering) og isolere tagspær (195mm isolering) med ventilationsrør trukket i mellemrummet uden risiko for fugtproblemer? Kan man tætne omkring udsugningsloftet (tag) og indblæsningsventilen (væg), så de ikke skaber problemer?

Det væghængte FTX-aggregat får lov at hænge i badeværelset/vaskerummet.

Hvilken dug kan jeg spænde mellem tagspærene for at holde isoleringen på plads, eller skal jeg bruge spredt 28*70 med cc 45 (vil ikke gipse eller lignende)

Dårlig billedforklaring:
Fra venstre til højre
Dampspærre ydervæg-->dampspærre under mellemlaget--> op stramt via mellemvæggen-->via tagspærene til højre ydervæg.

3D-model af bygning med synlige tagbjælker og en ångspærre, samt ventilationsrør monteret mellem bjælkerne. 3D-illustration af bygning med tagkonstruktion viser loftsbjælker og vægge, der forbinder med dampspærrelayout; blå himmel i baggrunden.

Sådan ser det ud lige nu. Bærlinjen går langs hele hjertevæggen. Det ville have været smart at have dampspærren på undersiden af mellemloftet. Brædder og bjælker i hjørne af byggevæg, manglende dampspærre på mellemloftets underside. Væggbyggeri med synlige bærende bjælker langs hjertet. Isolering er monteret i væggene, og byggeværktøj er synlige på gulvet. Rå trækonstruktion med bærende bjælker langs væggen i et ufærdigt rum, uden synlig dampspærre på underlaget.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.