Jeg bor i et 60'er hus og skal fjerne isolering (kutterspån) samt en asfaltpap, der ligger nederst mod loftet i etagen nedenunder.
Det er sådan, at asfaltpappet er begyndt at afgive en stærk lugt, og det er tydeligvis ikke så sundt. Arbejdet havde jeg tænkt mig at udføre nedefra, da gulvene er for fine til at rive op. Så mit spørgsmål er følgende. Skal der være en dampspærre, eller er det nok med en enklere undertagspap i stedet for den eksisterende asfaltpap?
Det er altså mellem 2 beboede etager.
Det er sådan, at asfaltpappet er begyndt at afgive en stærk lugt, og det er tydeligvis ikke så sundt. Arbejdet havde jeg tænkt mig at udføre nedefra, da gulvene er for fine til at rive op. Så mit spørgsmål er følgende. Skal der være en dampspærre, eller er det nok med en enklere undertagspap i stedet for den eksisterende asfaltpap?
Det er altså mellem 2 beboede etager.
Har hørt, at hvis man har gulvvarme på anden sal og lægger nyt trægulv, så kan det være godt at lægge en dampspærre over gulvvarmen, derefter skum, kork eller tilsvarende, og så det nye gulv. Det er vel egentlig imod alle principper, men efter en lang snak med gulvleverandøren var dette åbenbart anbefalet. Men nu taler du jo om det, der skal holde isoleringen tilbage, og så er vindduk vel det mest passende.
Klik her for at svare