Har et spørgsmål, har købt et nyt hus og så nu når jeg var på loftet og tjekkede lidt, at der mangler en dampspærre i loftet over badeværelset. Vi har et varmt loft som er parallelisoleret og uventileret.

Mit spørgsmål er, behøves der ingen dampspærre i badeværelsesloftet når man har et varmt loft? Der er jo ingen ventilation som kan tage sig af den fugttilførsel som føres op på loftet, eneste fordel er jo at det er varmt så jeg slipper kondensation men luftfugtigheden stiger jo uanset.

Rikard

Hvis jeg ikke er helt ude og Cykle, skal man have fliser og dermed fugtspærre under, så skal man ikke have dampspærre i ydervægge. Når det gælder loftet, er spørgsmålet, om det er malet med et vådrumsystem, og selv hvis det er, tror jeg nok, at man skal have en dampspærre. Jeg har aldrig oplevet, at man ikke plastikpakker loftet mod et loft MEN
du skriver, at I har et isoleret loft, er der dampspærre deroppe? Hvis det er tilfældet, ville jeg sige, at der ikke er behov for en dampspærre i badeværelsesloftet :)
Er det rodet skrevet, er det, fordi jeg tænker, mens jeg skriver ;)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.