Hej, vidste ikke rigtig i hvilken forummiddag jeg skulle lægge denne
Jeg er i gang med en renovering, der er blevet lidt større, end hvad der var tænkt.
Huset er et rækkehus fra 1967 med murstensfacade.
I forbindelse med udskiftning til Nivellgulv har jeg fjernet al beklædning på væggene i køkken, gang og kommende badeværelse.
Overvejer nu om jeg skal sætte dampspærre eller dampbremse (eller ingen af delene) inden jeg sætter ny gips op.
Konstruktionen var oprindeligt indefra og ud:
Tapet
Masonit
Asfaltpap(?)
Fer & not brædder ca. 30mm tykke
Resten er jeg usikker på, da jeg ikke har revet hele vejen ud, men gætter på, at det er isolering, vindpap lægter, luftspalte og så mursten
Over værelserne er der også et koldt loftsrum, der strækker sig ca. 3m ind over taget.
Tænker at jeg burde have dampbremse også i loftet der, og skal jeg i så fald have dampbremse i hele loftet eller kun der, hvor det er koldt ovenover?
Som det er nu, er loftet: Fer & not brædder, vindpap(?), spåner og så er det gulvet på loftsrummet.
Dampbremse er tilstrækkelig i vægge og loft, i badeværelser er det godt med plast/dampspærre for at beskytte mod, at fugt søger sig op på loftet. Hvis loftet er i god stand i dag, bør du ikke ændre for meget.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.