1,166 læst ·
2 svar
1k læst
2 svar
Dampbarriere eller dampbremse i tag vinterhave
Har renoveret snart hele vinterhave.
Ny tagpap på taget.
Nye vinduer.
Døren skal skiftes.
Indertag revet ned pga tidligere lækage.
Spont kontrolleret og ok.
Planen er luftspalte, hvilket også indebærer, at alt nedenfor er stort set ”lufttæt”.
Isolering 14-ca 20 cm pga hældning.
Dampspærre eller Damphæmmer?
Lægte.
Gips.
Akustikpanel.
Rummet vil blive brugt året rundt med opvarmning osv.
Jeg har tænkt damphæmmer, så det kan ”ånde”, men det er måske fejltænkt?
Ny tagpap på taget.
Nye vinduer.
Døren skal skiftes.
Indertag revet ned pga tidligere lækage.
Spont kontrolleret og ok.
Planen er luftspalte, hvilket også indebærer, at alt nedenfor er stort set ”lufttæt”.
Isolering 14-ca 20 cm pga hældning.
Dampspærre eller Damphæmmer?
Lægte.
Gips.
Akustikpanel.
Rummet vil blive brugt året rundt med opvarmning osv.
Jeg har tænkt damphæmmer, så det kan ”ånde”, men det er måske fejltænkt?
Dampspærre er de bedste, især når huset er lidt ældre, er også godt hvis du kan få en friskluftsventil ind, hvis der ikke allerede er en.
Så tænker jeg også.T Timmermannen77 sagde:
Jo, der skal laves en ventil i samme væg som ildstedet. Så trækker man frisk luft gennem huset til toiletterne, der er i den anden ende af huset. Og ligeledes, hvis man fyrer, trækker man ikke kold luft gennem hele rummet, men forhåbentlig kun langs den væg.
Klik her for at svare


