Har renoveret snart hele vinterhave.
Ny tagpap på taget.
Nye vinduer.
Døren skal skiftes.

Indertag revet ned pga tidligere lækage.
Spont kontrolleret og ok.

Planen er luftspalte, hvilket også indebærer, at alt nedenfor er stort set ”lufttæt”.
Isolering 14-ca 20 cm pga hældning.
Dampspærre eller Damphæmmer?
Lægte.
Gips.
Akustikpanel.

Rummet vil blive brugt året rundt med opvarmning osv.

Jeg har tænkt damphæmmer, så det kan ”ånde”, men det er måske fejltænkt?
 
  • Renovering af vinterhave med plastikdækket åbning mod haven, hvor dør skal udskiftes. Indvendigt ses skab, trægulv og diverse genstande på bordet.
  • Renoveret vinterhave med nye vinduer og fjernet loft; murstensvægge, trægulv og et vindue med udsigt til en have. Byggeudstyr ligger i rummet.
  • Renovering af vinterhave med murstensvægge, bjælker i loftet, værktøj, stige og pejs. Byggeudstyr og materialer ligger på gulvet.
Dampspærre er de bedste, især når huset er lidt ældre, er også godt hvis du kan få en friskluftsventil ind, hvis der ikke allerede er en.
 
  • Synes
Dr Benz
  • Laddar…
T Timmermannen77 sagde:
Dampspærre er de bedste, specielt når huset er lidt ældre. Det er også godt, hvis du kan få ind en friskluftsventil, hvis der ikke er en allerede.
Så tænker jeg også.

Jo, der skal laves en ventil i samme væg som ildstedet. Så trækker man frisk luft gennem huset til toiletterne, der er i den anden ende af huset. Og ligeledes, hvis man fyrer, trækker man ikke kold luft gennem hele rummet, men forhåbentlig kun langs den væg.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.