Som overskriften antyder: Jeg vil fremstille alternativt bestille finere dæksel, som helst er nemme at åbne/lukke. Årsagen er, at jeg har fjernet en del lampestik hjemme som følge af smarte lamper, der tænder og slukker ved hjælp af sensorer og styres via telefon eller andre smarte knapper. Jeg har sat almindelige Schneider dæksel med klikfastsættelse, men det jeg ikke kan lide er:
1. At almindelige dæksel ikke er særligt fine
2. Folk leder nogle gange efter knappen, der ikke er der, en tekst på dækslet, som indikerer at der ikke er brug for en knap havde måske hjulpet noget, alternativt bare set cool ud, haha.
3. I tilfælde af at hele det smarte system bryder sammen vil man gerne kunne fjerne dækslet og bruge en slags manuel skjult kontakt bag/inde i boksen.
Jeg har lavet en meget basal skitse af, hvordan jeg forestiller mig selve dækslet skal se ud, egentlig bare en hvid firkant i træ eller plastik, som kan skydes af og på en ramme (ikke med på skitsen, men jeg tror I kan regne ud, hvordan det ville fungere).
Jeg ved dog ikke rigtig, hvor jeg skal starte, er ingen snedker direkte, og det ville have været nemmere, hvis jeg kunne acceptere tykkere plader, men det ville ikke blive særligt pænt.
Det er slået mig, at 3d-printe pladerne måske er lettere end at fremstille i træ, på grund af så tynde materialer.
Så: Har nogen forsøgt sig med noget lignende og/eller har nogen tips? Al hjælp modtages selvfølgelig med stor taknemmelighed.
Skitse:
https://www.dropbox.com/s/y09xuudg5k3rt55/skiss.jpg?dl=0