Hej!

Jeg skal dække vores gamle fyrretræstrappe (indendørs) med gips. Jeg har regelret væggen A (se billede) CC 60 og skal nu skaffe gips. Mit spørgsmål er lidt om, hvad I anbefaler for længder. Som I kan se på billedet, er det 3154 mm fra overkant på gelænderet ned til vognstykket. Jeg har set, at der findes gipsplader med længder op til 3600.

Skal jeg købe lange gipsplader, så jeg slipper for en samling?
I så fald, hvor får jeg fat i disse længder (3200 og opefter)?

Eller skal jeg købe standard og samle?

Tips modtages taknemmeligt!

Mvh
Mattias

• En skiss af en indendørs trappe med måling af væg A, der viser en afstand på 3154 mm fra håndliste til vagnsstykke, alt klar til gipsmontering.
Personligt ville jeg lave samlinger. Gips, der er 3600mm lange, er ikke så sjove at arbejde med. De bliver meget tunge, og hvis man er uheldig, kan de knække.

P
Som sagt, en 1200-plade som er 3600 lang vejer nærmere 40 kg og bliver meget bøvlet at håndtere. Eftersom du alligevel skal sammensætte, kan du i stedet bruge plader, der er lettere at håndtere, f.eks. 1200x2000 mm.

Tak for tipsene!

Sørger for at vælge noget tilpas langt.
Specielt når man skal ned med eländet i en trappe sådan bliver det ekstra hyggeligt....

/Mattias

ACME sagde:
Som sagt, en 1200-plade som er 3600 lang vejer nærmere 40 kg og bliver grymt bynglig at håndtere. Eftersom du alligevel skal skarve så kan du i stedet bruge plader som er lettere at håndtere, f.eks. 1200x2000 mm.
Bynglig?? Ikke helt almindeligt ord. Forstår betydningen tydeligt, men har aldrig hørt ordet. :D

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.