T
Jeg bygger et Attefallshus som står på en pillegrund. Nedenfor kan man jo se reglarne, fordi facadebrædderne slutter over jorden. Jeg overvejer om der findes en god måde at få grunden til at se mere æstetisk tiltalende ud :thinking:.
Kan man fx beklæde reglarne med fibercementplader for at få dem til mere at ligne en støbt plade?
Eller har I andre forslag? Bygger et Attefallshus med trækonstruktion og synlige reglar på en plintgrund, omgivet af skov, på en byggeplads med værktøj.
 
Billedet snyder måske, men det ser ud til, at bjælkelaget er under jordniveau?

På en klassisk punktfundament plejer bjælkelaget at ligge 30-50 cm over jorden for at der skal blive god ventilation under.

Jeg er lidt bekymret for din konstruktion, det virker som en stor risiko for, at fugt bliver stående under bjælkelaget der.
 
Steni sokkelplader plejer at blive flotte.
 
  • Synes
Tovin
  • Laddar…
Rickard.
Jeg er enig med maah, på bagsiden ser det i princippet ud som at syllen er i jordniveau. Det ser ud som at bundenbjælkelaget kommer til at flyde i vand hver forår og måske også ved kraftige regnfald. Jeg håber for jeres skyld, at jeg tager fejl.
 
T
Jordniveauet er ikke klart endnu. Sådan ser det ud på den anden side.
Bygge af et halvfærdigt træskur med hvide presenninger og stivere på ujævn jord. Skoven og blå himmel i baggrunden.
 
T
David-O David-O sagde:
Steni sokkelskiver plejer at blive flotte.
Tak for svaret. Skal tage ud og købe sådan nogle nu. Hvordan skærer man dem bedst? Antager at det slider på klingen, hvis man bruger en dyksav :thinking:
 
Jeg har skåret sådanne med diamantklinge i vinkelsliberen. Som at skære i smør.
Det er jo sten i, så klingen bør være tilpasset til det, ellers vil den blive slidt op med det samme.
 
  • Synes
Tovin
  • Laddar…
Rickard.
T Ejmelie sagde:
Tak for svaret. Skal tage afsted og købe sådan nogle nu. Hvordan skærer man dem bedst? Antager, at det slider på klingen, hvis man bruger en dykkeresav :thinking:
Diamantklinge i dykkeresav eller rundsav med en retskinne til lange snit er det, jeg har set folk bruge, typ det samme som for fibercement.

Vinkelsliber ville jeg undgå, men det går selvfølgelig.
 
  • Synes
Tovin
  • Laddar…
Jeg har klædt rem med plade, man beder blikkenslageren klippe til nogle strimler. Bare skrue dem fast med overlap. Omkostning typisk nogle hundrede.

Sørg for, at der er luft mellem jord og pladen, ellers har du bygget dig en krybekælder.
 
  • Synes
Tovin
  • Laddar…
T Ejmelie sagde:
Tak for svaret. Skal tage ud og købe sådan nogle nu. Hvordan saver man dem bedst? Antager at det slider på klingen, hvis man bruger en dyk sav :thinking:
Findes kapskiver for sten til vinkelsliber.
Meget billigere end diamantskiver og tyndere.
Brug mundbeskyttelse, det støver.
 
  • Synes
Tovin
  • Laddar…
Dronco kapskive til sten og beton, 125x1,2x22 mm, 60 R Perfect, prissat til 23 kr.
Anbefaler derefter tjærepap bag samlinger og vinduesblikskrue (forbor med flisebor).
Pænere og billigere end stenis egne efter min mening.
 
  • Synes
Tovin
  • Laddar…
David-O David-O sagde:
Der findes kappskiver til sten til vinkelsliber.
Meget billigere end diamantskiver og tyndere.
Brug mundbeskyttelse, det støver.
Jeg plejer at køre lidt vand fra vandslangen samtidig som jeg køber for at undgå støvet. Obs jeg kører batteridrevet kap!
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.