Jeg skal montere Cembrit Multi Force 9mm på stålregler i en garage. Den Cembritskrue, der fandtes hos Beijer, havde en for lang uglattet "hals", så jeg fik en anden skrue anbefalet (se billede). Før jeg satte skruen i den første rigtige plade, testede jeg lidt med et stykke affald og en løs regel. Desværre føles det som om gevindet og hovedet på skruen når at ødelægge pladen fuldstændigt, før skruen får fat i stålreglen. Var jeg bare for uforsigtig, eller er det den forkerte type skrue?
Måske trykker du for dårligt, så skruen svæver ud af hullet, og sørg for, at skiven ikke bevæger sig, og den skal være absolut klods underlaget
Prøv med bit
Ok, så må jeg takke for svaret og konstatere, at der ikke er noget galt med skruen, men mit håndtering...
Jeg gør et nyt forsøg næste weekend. Det kan nok være smart at forbore de første huller, så man ikke behøver at holde pladen i den rigtige position samtidig med, at man skal få det der til.