Hej!

Jeg har sat en væg op foran min oprindelige betonvæg, da et nyt køkken skal monteres, for at undgå at fræse ud til ny elinstallation osv. Nu til mit spørgsmål. Jeg har sat en stålregel i loftet og i gulvet, som består af beton, de er fastgjort med metaldybel på 4cm cc50. Derefter har jeg bygget op med 45x70 træregler cc60. Ovenpå dette bliver der monteret konstruktionsplywood 12mm og derefter renoveringsgips.

Som nybegynder bekymrer man sig, om dette er tilstrækkeligt? Man vil jo ikke have køkkenet i baghovedet, når man nyder sin morgenmad :rofl: Det bliver et epoq køkken fra elgiganten, der skal monteres.

Ha’ det godt!
 
Mats-S
W wraaxz sagde:
Sedan har jag reglat med 45x70 träreglar cc60
Jeg ville have valgt stålreglar i stedet, præcis som du har valgt det i loftet og på gulvet :-) Stålreglarne har jo desuden forberedte huller til el og anden installationsføring, og disse huller findes fra begyndelsen, så de indebærer ingen svækkelse af konstruktionen.
cc60 bør fungere, men det koster ikke mange kroner ekstra at vælge CC40, hvilket garanteret er nok :-)
 
Walle85
Vi har lige lavet en ny væg til køkkenet, hele væggen er dækket med spånplader, ca. 20mm tykke, derefter kommer der en række med stammer til alle skuffer og køkkenbænk i sten samt hele væggen dækket med skabe over bænken, skrues i væggen øverst, hvor kortlingen sidder bag spånpladen.
Nybygget køkkenvæg med spånplader og træramme, isolering synlig. Ledninger og rør ledt gennem konstruktionen.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.