Vi skal sætte væg-gips (1200x2500) på et skråtag (38 grader), skal lægte med 45x45-reglar og undrer om man skal sætte reglarne på cc300 eller cc600?
Skal isolere mellem reglarne så cc600 ville jo have været det nemmeste. =)

• Synes
Norschan
  • Laddar…
Fik tips i en anden tråd for nogle dage siden, gles cc30 blev det sagt til mig fra flere sider.

Jepp, cc300, ellers vil gipsen svigte.

Så bliver det som følgende:
195mm reglar (spær) cc1200 med luftspalt og 170mm isolering.
45mm reglar cc600 med 45mm isolering.
45mm reglar cc300 med 45mm isolering.
Tror I, det bliver godt?

• Synes
AntonVisco
  • Laddar…
brug 28x70 som gles og spring over isoleringen der.

Hvad er fordelene ved almindelig afstand i forhold til 45-regel? Udover at det er lidt lettere at ramme glesen. =)

Jeg vil helst ikke have tyndere isolering end de 260 mm, som jeg allerede har regnet med.

hvorfor ikke veksle spær med 45x95 og så gles, så får du ønsket tykkelse.

cc30 hvis du sætter pladerne langs lægterne. Hvis du sætter pladerne på tværs af lægterne kan du have op til cc60.

Konstruktionsprincipper for loft kan du finde her.

i skråtaget havde jeg tænkt mig at lade det være sparsomt og i stedet sætte OSB under gipset for at få noget stabilt, findes der nogen ulempe ved det i forhold til sparsomt?

dyrere, mere arbejde.

hej.
spik på spær med 2"2" lr2"4" på højkant så får du mere isolering. 2"4" tager du spikbleck ved siden bare.
så gleser du med 28x70 på 30 cc.
peace a cake!!!

mvh
snickar estwing

Hej! Holder på med samme ting og overvejer, hvordan man skal gøre.
Jeg har allerede opsat liggende 45 reglar i skråtag for at få et installationslag og bryde kuldebroer osv.

Spørgsmålene hober sig op, holder det at montere loftplader i cc60? Skal man have loftgips? Skal man have OSB i skråtaget for at kompensere for den høje centrumafstand? Skal man sætte træpanel i skråtaget, og er cc60 nok der?

Er kommet så langt, at det jo ikke er tiden til at lave om og sætte gles...

Kan meddele, at jeg kører 45x45 med cc30 nu. Havde sikkert gået præcis lige så godt at springe installationssættet over i skråtaget, for det havde været meeeget lettere at trække op løs, 45'erne er lange og ofte skæve. Men det føles godt at have lidt ekstra isolering i taget, bliver 195+95+45, men som sagt havde nok gået lige så godt med 195+120. Så ved man til næste gang, hvor meget ekstra arbejde det er!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.