Hej
Skal bygge en garage og har nogle overvejelser omkring cc-mål for reglar i ydervæggen. Der skal ikke være nogen installationslag på indersiden, tænkte bare at sætte OSB (10mm) og derefter gips (13mm).

Alt 1. Først laver jeg højrevæggen med både OSB og gips og derefter venstrevæggen (nederste illustration på billedet).

Alt 2. Først sætter jeg OSB på højrevæggen, derefter venstrevæggen. Efter det gips på højrevæggen og derefter venstrevæggen (øverste illustration på billedet).

Hvis jeg gør alt. 1, skal jeg så skære pladerne 26mm til venstrevæggen, for at de skal lande i midten på regel D. Eller skal jeg flytte regel D ud og derefter fortsætte med CC 60?

Hvis jeg gør alt. 2, skal jeg så skære alle pladerne (undtagen den første OSB til højrevæggen)?

Eller burde jeg gøre det på en helt anden måde?

3D-illustration af hjørnekonstruktion for et garageprojekt, viser placering af vægrammer og målene 578mm og 600mm for spacing mellem reglar.

Gør ifølge 2.
Flyt ikke D.
Gipsen starter du med halvplade, dels for ikke at få samlingerne oven på hinanden med OSB og gips, dels for ikke at få falsen på gipsen i hjørnet.

Jo, det bliver lidt kapning på 3 plader.

Protte

Hvis du sætter en pladevinkel mellem OSB og gips i hjørnet får du et meget tæt og stærkt hjørne.

Protte

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.