Hej!
Ret enkel spørgsmål, som jeg har ledt efter svar på, men ikke fundet.

Fungerer det med cc 600 på bjælken, der er 210mm? Gulvet som skal lægges er 22 mm spån (ikke sporet) og parket / klikgulv 14mm. Bliver det svajende?
Ret meget bøvl at lægge koter eller indsætte flere bjælker, da der er en hel del kabler i panserrør, der løber i bjælkelaget. Gulvet i spørgsmålet er på plan 2.

///j

Forstår ikke rigtigt, hvordan det er konstrueret. Du har jo sandsynligvis en HEA220-bjælke (220 bred, 210 høj) og denne plejer man at stikke 45x220-bjælker ind i.

Eller mener du, at det er gulvbjælker af træ som er 45(?)x210c600 ?
Hvor lange er bjælkerne i så fald? Hvis de er 3 meter eller mindre, er det ingen fare.

Tak for svar!
Jeg var nok lidt for hurtig til at være tydelig, indser jeg, når jeg læser mit spørgsmål igen. Jeg har desuden lidt svært ved at holde termerne balk og bjælke adskilt. Prøver igen...

Bjælkerne er ca 2200 lange. Tykkelsen er 45x210. CC bjælker er 600. Spånet skal ligge tværs over bjælkerne.
Det ser ud som om det skal fungere uden alt for meget svigt? Eller?

///j

Det skal fungere uden problemer
Hvis du alligevel er bekymret, så kortla eller krysskolva på midten. Men det må nok betragtes som overkill.

Jeg har 4,7 meter 45x220-bjælker c/c 600 på et sted, og det er også godkendt, når det er kombineret med krydsforstivning OG skruespændt gulvspån. Ingen svigt der heller.

Ok, jeg nøjes med disse svar og skrider styrket videre i mit arbejde med at skabe et hjem, der opfylder konens digre kravliste. (Så længe jeg får drikke pilsner under arbejdets udførelse, er jeg tilfreds.)

Tak!

///j

jomany sagde:
...Så länge jag får dricka pilsner under arbejdets udførelse er jeg tilfreds....
Bliv ikke overrasket, hvis det kommer til at hælde lidt hist og her. :D d^_^b

Johan Gunverth sagde:
Bliv ikke overrasket, hvis det kommer til at hælde lidt hist og her. :D d^_^b
Ingen problemer. Han kan understøtte med kapslerne!

Ingen fare. Jeg bliver døsig, inden det bliver skævt. Ender let i sofaen så. :-)
///j

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.