2,358 læst ·
9 svar
2k læst
9 svar
CC-mål bjælke til gulvspån og 14mm parketgulv
Hej!
Ret enkel spørgsmål, som jeg har ledt efter svar på, men ikke fundet.
Fungerer det med cc 600 på bjælken, der er 210mm? Gulvet som skal lægges er 22 mm spån (ikke sporet) og parket / klikgulv 14mm. Bliver det svajende?
Ret meget bøvl at lægge koter eller indsætte flere bjælker, da der er en hel del kabler i panserrør, der løber i bjælkelaget. Gulvet i spørgsmålet er på plan 2.
///j
Ret enkel spørgsmål, som jeg har ledt efter svar på, men ikke fundet.
Fungerer det med cc 600 på bjælken, der er 210mm? Gulvet som skal lægges er 22 mm spån (ikke sporet) og parket / klikgulv 14mm. Bliver det svajende?
Ret meget bøvl at lægge koter eller indsætte flere bjælker, da der er en hel del kabler i panserrør, der løber i bjælkelaget. Gulvet i spørgsmålet er på plan 2.
///j
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 250 indlæg
Forstår ikke rigtigt, hvordan det er konstrueret. Du har jo sandsynligvis en HEA220-bjælke (220 bred, 210 høj) og denne plejer man at stikke 45x220-bjælker ind i.
Tak for svar!
Jeg var nok lidt for hurtig til at være tydelig, indser jeg, når jeg læser mit spørgsmål igen. Jeg har desuden lidt svært ved at holde termerne balk og bjælke adskilt. Prøver igen...
Bjælkerne er ca 2200 lange. Tykkelsen er 45x210. CC bjælker er 600. Spånet skal ligge tværs over bjælkerne.
Det ser ud som om det skal fungere uden alt for meget svigt? Eller?
///j
Jeg var nok lidt for hurtig til at være tydelig, indser jeg, når jeg læser mit spørgsmål igen. Jeg har desuden lidt svært ved at holde termerne balk og bjælke adskilt. Prøver igen...
Bjælkerne er ca 2200 lange. Tykkelsen er 45x210. CC bjælker er 600. Spånet skal ligge tværs over bjælkerne.
Det ser ud som om det skal fungere uden alt for meget svigt? Eller?
///j
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 250 indlæg
Jeg har 4,7 meter 45x220-bjælker c/c 600 på et sted, og det er også godkendt, når det er kombineret med krydsforstivning OG skruespændt gulvspån. Ingen svigt der heller.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 250 indlæg
Klik her for at svare