Jeg tænker at isolere min carport ekstra, som allerede har tre vægge (og med døre på bliver det en garage). Men jeg har ikke råd til at støbe betongulv, endnu i hvert fald, så gruset må blive.

Hvordan bygger jeg så det sidste stykke mellem væg og jord? Væggen slutter pænt og ordentligt ca. en decimeter over jorden:
En rød carportvæg står over en jordbund dækket af grene, kviste og grus. Væggen stopper cirka en decimeter over jorden.
(Grene og kviste på billedet skal selvfølgelig ryddes op...)
Billede indefra, taget ovenfra, hvor ukrudt og skidt også skal væk selvfølgelig:
Trævæg med metalbeslag, omgivet af grene og blade, set ovenfra. Grus og naturlige materialer på jorden ses tydeligt.
En række med lecablokke indenfor væggen? Hvordan får man det til at hænge sammen med resten af væggen i så fald? Skal det graves ned en smule i jorden? osv.

Grav ud, isoler støb i bunden og mur med lecablokke under eksisterende væg. Så har du støbeformen klar, når du skal lave en plade...

• Synes
ricebridge
  • Laddar…
useless useless sagde:
Grav ud, isoler støb i bunden og mure med lecablokke under eksisterende væg. Så har du støbeformen klar, når du skal lave en plade...
Hmm, du tænker, at man ligesom bygger en ramme af lecablokke? Hvordan skal det se ud derunder?
Desværre bliver det ikke aktuelt at støbe betonggulv endnu en tid som sagt, og imens har jeg brug for at bruge carporten/fuskgaragen.

L
Han mener, at du støber under lecan.

Man bør vel i så fald have asfaltpap mellem lecan og træet tænker jeg.

• Synes
ricebridge
  • Laddar…
Det afhænger lidt af ambitionniveauet... Skal det være 'rigtigt' gjort (med forbehold for at jeg ikke er ekspert) så skal du grave ud så du kan få ned en skive celleplast på grusbunden, derefter enten støbe en sål i bunden eller bruge færdige sålblokke, mure op til den rette højde og pudse/fugtisolerer. Læg slange ned til dræning/tagafvanding inden du fylder op igen.

• Synes
ricebridge
  • Laddar…
L Lärospånet sagde:
Han mener, at du støber under lecan.

Man bør vel hvis have asfaltpap mellem lecan og træet tænker jeg.
Det går ikke at mure helt op, så man må tilpasse, så man enten får en hel ekstra syllbrædde, eller klodser på jævne afstande. Altid syllpap eller lignende mellem sten og træ.

• Synes
ricebridge og 1 anden
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.