7,372 læst ·
35 svar
7k læst
35 svar
C30/37 vct 0,5 xc4+xf3 Må ikke glittes ?
Da synes jeg, du skal tage kontakt med et gulvslibningsfirma og spørge, hvilken beton de anbefaler til dit formål.M MackanM sagde:
Du bør også tale med din konstruktør og spørge, hvorfor han har anbefalet den betonblanding.
Hvad skal du støbe?
Det har ingen betydning om det er midt om sommeren eller vinteren, det kan støbes året rundt hvis man har det rigtige værktøj.
Luft anvendes i betonen for at den ikke skal revne om vinteren, når fugten trænger ind i betonen og udvider sig.
Hvis du støber en plade til et hus, behøver du ikke bruge luft, men hvis du støber f.eks. en carport, kan der komme kulde på den, og derfor vil du have luft.
Det har ingen betydning om det er midt om sommeren eller vinteren, det kan støbes året rundt hvis man har det rigtige værktøj.
Luft anvendes i betonen for at den ikke skal revne om vinteren, når fugten trænger ind i betonen og udvider sig.
Hvis du støber en plade til et hus, behøver du ikke bruge luft, men hvis du støber f.eks. en carport, kan der komme kulde på den, og derfor vil du have luft.
Ja har googlet hele natten om det og er kommet frem til, at det ikke er nødvendigt. Vi vil dække med plastik lige ved støbning, så glitte og sprøjte membranhærder og så dække igen med almindelig plastik.B Bubbenb sagde:Hvad skal du støbe?
Det har ingen betydning om det er midt om sommeren eller om vinteren, du kan støbe året rundt, hvis du har det rette værktøj.
Luft bruges i betonen for at den ikke skal sprække om vinteren, når fugten trænger ind i betonen og udvider sig.
Hvis du støber en plade til et hus, behøver du ikke bruge luft, men hvis du støber f.eks. en carport, vil kulden kunne komme til den, og derfor vil du gerne have luft.
Det jeg overvejer er, om jeg skal bekymre mig om, at vi ikke vil have tætte under vinteren, men vi vil bygge hele tiden i stedet. Vi bygger med block.
Senest redigeret:
Du behøver ikke bekymre dig om det.M MackanM sagde:Ja har googlet hele natten om det og kommet frem til at det ikke er nødvendigt. Vi vil dække med plastik direkte ved støbning, så flyde og spraye membranhærdere og derefter dække igen med almindelig plastik.
Det jeg tænker på er, om jeg skal bekymre mig om, at vi ikke vil have tag om vinteren, men vi vil bygge hele tiden i stedet. Vi bygger med block.
Vi havde ikke tag eller vægge på vores hus hele vinteren.
Altså du behøver ikke xf3 til en villaplatte simple as that. Det er helt utroligt overlært. Så længe du ikke har udtørringskrav så kør en k30.
Hvis du skal inden for nærmeste fremtid have fx badeværelse så kan du have brug for at tænke på udtørring ellers kør på.
Hvis du skal inden for nærmeste fremtid have fx badeværelse så kan du have brug for at tænke på udtørring ellers kør på.
Det ryger væk på mandag når jeg ringer ind. kommer dog til at tilføje for Hurtigere glitning og ekstra varme accelerator.B Bubbenb sagde:
Ja den lærer ikke at fryse, nu kan jeg ikke svare for alle, der fremstiller beton, men jeg ville aldrig anbefale en letbeton til en villapladde, nu ved jeg jo, at konstruktører plejer at tage både seler og livrem på.
Helt rigtigt. Selv min armering er overdimensioneret, men det kan jeg leve med.
kommer være uden luft og må tænke på om jeg skal have hurtigtørrende. Skal nemlig have færdig beton som gulv. Det måske er nok at vi dækker, så vi kommer hurtigere frem.
kommer være uden luft og må tænke på om jeg skal have hurtigtørrende. Skal nemlig have færdig beton som gulv. Det måske er nok at vi dækker, så vi kommer hurtigere frem.
Selvbygger
· Arvika
· 1 527 indlæg
Helt enig i, at det er at overdrive med luftindblanding. Er du bekymret, kan du altid dække pladen for at minimere mængden af nedbør, der bliver liggende på pladen. Dobbelttjek også med konstruktøren, om du skal have c30/37, for som nævnt mindskes krympningen med mindre mængde cement og som følge også armeringsbehovet hvad angår revner. Har konstruktøren i øvrigt fået information om, at pladen skal være færdigt gulvareal? At konstruktører bare overdriver med både seler og livrem er desværre udtalelser, der viser, at man ikke helt ved, hvad man taler om.
Senest redigeret: