Er der nogen, der ved noget om byggmax isolering. Har det en god isoleringsværdi???

træk nogle procent fra deres isoleringsværdi. de måler ikke med samme standard som resten af markedet.

styrman1 sagde:
dra af nogle procent på deres isoleringsværdi. de måler ikke med samme standard som resten af markedet.
Lidt farligt at generalisere så bredt. Der findes egentlig ingen "Byggmax-isolering", dvs de fremstiller den ikke selv, men køber den fra forskellige producenter. Så det kan altså være forskellige fabrikater på isoleringen fra gang til gang. Så din teori bygger da på, at Byggmax konsekvent leder efter producenter, der "ikke måler med samme standard" som resten af verden.

Ok.
Når jeg kiggede, havde de isolering fra Tjekkiet eller et andet østeuropæisk land.
DENGANG blev der brugt en anden målenorm.
NU har jeg faktisk ingen anelse, men Byggmax har jo som politik at købe det billigste, der findes, og sælge det billigt.

G
Træk nogle procent fra isoleringsevnen.?????
Du tror vel ikke, at de har undersøgt, hvordan deres isolering er. De gætter bare.
Lidt som dit ræsonnement. Træk 50 % fra det, du siger, så passer det.
Byggmax er en stor kæde, der let kunne sagsøges, hvis varerne ikke levede op til det, de lover.
Men som sædvanligt skal alle virksomheder, der sælger billigt, kritiseres.
Tag en almindelig byggemarked.
Der har de forskellige prissætninger
Fra 10-60 %. Købe en gulvliste for 60 kr. (i den dyre butik), når man kan købe den for 13,50 kr. hos Byggmax eller Cheapy.
Det betyder, at de allerede fra starten ligger alt for højt med prisen.
Nej, frem for lavpriskæderne, der sælger til en god pris.

Byggmax sælger så vidt jeg ved URSA isolering, og URSA er et Spansk firma, hvilket betyder, at de anvender de samme EU normer som vi gør.

selvfølgelig!
Jeg har fejl! alt billigt er godt. Jeg tror endda Byggmax isolering er bedst.
Al den information jeg har fået er fejlagtig.
Endda den gang leverandøren af tagplast advarede byggmax for at lagre tagplasten udenfor fordi den ikke kunne tåle det...
Den information er også forkert. Den leverandør burde have trykt sit firmanavn på pakkerne eftersom den billige plast fra Israel var mindst lige så god som anden.
Hermed afsluttes mine indlæg om byggmax' til tider dårlige kvalitet. den som undrer mere får sende PM til mig.

Ironi?
Så længe mineralulden er hel og tør, så er der nok ingen forskel i forhold til en anden byggefirmaers mineraluld. Den største forskel er vel snarere udvalg, service og viden. Jeg har handlet meget hos byggmax, men også hos mange andre firmaer. Har ikke været utilfreds med deres produkter endnu.

En interessant ting angående isolering er, at K-rauta har vildt gode priser på Isover, især med den storkunderabat jeg har. Så bliver prisen betydeligt lavere end hos Byggmax.

Jeg har i hvert fald købt en hel del isolering fra Byggmax, Ursa, og den er sikkert lige så god som alle andre....

/ Patrik

styrman1: Hvis det virkelig er som du skriver, ville det jo være interessant med lidt baggrundsfakta. Det er jo en sag, hvis det er noget, du har hørt fra vennen af en ven, der arbejder i byggebranchen, og en helt anden sag, hvis du faktisk kan underbygge, hvad du siger. Du må jo have en grund til at skrive, at de regner på en anden måde end resten af ​​branchen. Kan du redegøre for, hvorfor du skriver sådan, tror jeg absolut, at mange ville være interesseret i at få mere at vide.

Det ser ud til at være ret almindeligt med smædekampagner i branchen generelt, så blot at kaste sådanne kommentarer ud uden yderligere formulering, giver måske ikke forumdeltagerne så meget.

H
Hej!
Har brugt både Ursa (fra byggmax) og den betydeligt dyrere roxull, og isover. Producenterne af Ursa hævder EU-standard, Roxull mener, at isoleringsværdien også er den samme som for eksempel Ursa: Dvs man anvender måling på samme måde. Personligt mener jeg, at forskellen ligger i, at den dyrere roxull er betydeligt fastere og lettere at håndtere, skære etc. Dette indebærer en hel del gevinster trods priserne.

Hvis man kigger på styrman1:s tidligere indlæg om Byggmax, ser det ud som om han driver en slags kampagne mod dem. Sådan her skriver han:

styrman1 sagde:
tjek konstruktionsklassen. almindelig grovbeton fra maxit har K40. Byggmax har jeg ingen anelse om. formentlig ikke de selv heller...

De, der skruer gips i tusindvis af kvadratmeter, mener at lafargegipsen (som byggmax sælger) er dårligere.

Hvad angår fukssvansen, så er jeg uenig. byggmax’ billige er ikke noget, jeg anbefaler. En til 150-200:- er bedre at investere i, så den holder skarpheden et stykke tid.

byggmax er fuld-spån.

byggmax køber deres plasttag hos en firma, der importerer det fra Israel. Importøren sælger også andre kvaliteter, men det, de sælger til byggmax, sætter de ikke deres navn på. gætte hvorfor...
ifølge oplysning (ren høresagen) fik byggmax følgende instruktion:
Sig ikke til nogen, at det er os, der importerer, og hvad I end gør, så opbevar det ikke udendørs, det tåler det ikke.
Dette er andenpartsoplysninger, så tag det med et gran salt.
generelt med plasttag får man, hvad man betaler for. dyr plast klarer sig bedre mod solens UV-stråler.

Uden at huske kilden burde jeg holde mund, men det var en artikel i en branchens tidsskrift om at byggmax’ gulvspån ikke klarede langtidsbelastningen, som kræves.

Kvalitet S80 er ikke tilstrækkelig, ifølge nogle, men byggmax snyder som sædvanlig.
Lavere kvalitet men billigt. prisen er alt.

som sædvanlig har byggmax et billigere alternativ, som ikke holder samme kvalitet...
Billigt er vigtigere end godt for dem.

byggmax har isolering, som ikke er målt på samme måde som øvrige fabrikater, hvad angår u-værdi.

byggmax måler ikke isoleringsværdi på samme måde som andre producenter. de kan sammenlignes med store producenters anden sortering og bør derfor sammenlignes med disse.
Faringe savværk havde en kamp med byggmax om dette.

Derimod, hvis man sparer nogle kroner og køber billigt skidt hos Byggmax, ved man jo ikke så nøje...

Sammenligningen med byggmax er ikke helt retfærdig. de sælger en del skidt til en lav pris.

træk nogle procent fra deres isoleringsværdi. de måler ikke med samme standard som resten af markedet.
Værd at bemærke, at det i alle tilfælde er udtalelser "lige ud i luften", de understøttes ikke af nogle kilder eller referencer. Hvorfor denne hadskhed kan man kun spekulere i. Noget personligt, eller arbejder han hos en konkurrerende virksomhed?

Under alle omstændigheder er det ikke udtalelser af denne slags, der gør forummet til en værdifuld kilde til viden.

• Synes
ByggBuffy og 1 anden
  • Laddar…
Totte_S
HasseHunna sagde:
Hej!
Har anvendt både Ursa (fra Byggmax) og den betydeligt dyrere roxull, og isover. ................................Personligt mener jeg forskellen ligger i, at den dyrere roxullen er betydeligt fastere og lettere at håndtere, skære osv. dette indebærer en hel del gevinster trods priserne.
Helt enig!
Købte først Ursa, men dels er det rent skidt at håndtere, filtrer sig og er bøvlet at skære, dels oplevede jeg, at det sank sammen, hvilket i sig selv påvirker isoleringsevnen negativt. Fortsatte med roxull, som er næsten lige så stabil som celleplast (let overdrivelse ;)).

Jeg mener som mange har gjort før mig; skal man købe en lille mængde isolering, køb et større mærke, som er mere behageligt at håndtere. Det handler ikke om så stor forskel rent prismæssigt. Beregn afskrivningen...
Skal du bygge noget større, anmod om et tilbud. Det behøver ikke være besværligt. For mig tog det 4 minutter at mundtligt spørge om lidt rabatter, efter en time havde jeg en færdig konto, der giver mig rabatter, så det er billigere end Byggmax på det meste, men fuldt sortiment og service! :D

Forskelle som jeg har bemærket er, at Ursa-isoleringen kan indeholde klumper, hvilket naturligvis ikke er godt.
Så klør den meget mere i halsen end f.eks. isover.

Men den er billig, så vi bruger den ret ofte alligevel, afhængig af om det er garage eller beboelseshus.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.