Vi plejer at støde sammen midt på længden af den forrige skive, men alle mulige varianter fungerer.
 
Nu er vi ved at sætte taget op, og kan sige at det ser ud til at være kanonbra! Flot og god kvalitet!

Anbefales!
 
Har du reglat op eller ?
I så fald hvilken afstand valgte du på 300 eller 600mm?
Sjovt hvis du vil fortælle hvordan det går.
 
Nu har vi sat op cirka 20 m2 (halvdelen af rummet). Det er første gang, så det var lidt tricky i starten.

Der er råspont i loftet, så vi skruede direkte i det. Tror det er reglet 60 under det.

Hvad jeg kan se, så er der absolut ingen grund til at regle 30, det hænger ikke en smule. Men der er måske andre, der ved bedre.. :)
 
Jeg har sat det her loft i to rum og synes det er helt suverænt. Ingen grimt fejktræmønsteropperlads uden glatte fine plader med en passende markering i not/spuns. Jeg har taget chancen og brugt cc60, men har ingen isolering el lignende ovenpå, må håbe det holder sig plant.

Rickard
 
Helt enig med dig, absolut intet galt med det!
Hvor længe siden er det du satte taget?
 
1,5 år siden i soveværelset og 2 måneder siden i køkkenet. Det bliver vel i køkkenet, at det skal vise sit værd ordentligt.

Rickard
 
Ok! I morgen sætter vi de resterende 20 kvm op :)
 
Denne tråd er jo lidt gammel, men tænkte, at jeg ville stille et spørgsmål. Har købt dette loft og tænkte sætte det op i køkkenet (kun et par kvadratmeter).

Undrer bare: På første række, mod væggen, har I not eller fjeder mod væggen da? Får man på næste stykke, hvis man skruer i fjederen? Det lyder besværligt. Jeg gik ud fra, at det var meningen, at man skulle skrue på fjederen, så skruen dækkes af næste stykke, men jeg har måske misforstået. Skulle måske have købt gipsplader alligevel :P
 
Jeg havde not mod væggen, så man kan skrue skjult i fjederen
 
Kanon, så kører jeg sådan. Antager, at man skal lægge noget under den første kant, så man ikke knækker den (bliver jo et par mm mellemrum mod reglen). Tak for svaret.
 
Tja, jeg strammede skruen lige tilpas meget bare :)
 
Nogen der blev klog på om Moelven Regina er overmalbar?
 
Hej,

Har lige været og købt Byggmax loft.

Undrer mig lidt angående reglingen. Har tænkt at bruge 35x45 for at sænke loftet 35mm + loftet. Dumt spørgsmål måske men behøver jeg have en regel i kortenden på hver plade også?

Hvad skal jeg bruge for skruedimension når jeg fastgør pladerne i reglarne? Er der ikke risiko for at det sprækker eller at jeg ikke får næste plade på pga. skruehovedet?

Ville det fungere med en sådan her med 16mm søm?
http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=869&iItemId=82348


Mvh/Nicklas
 
Senest redigeret:
Forudsætter, at du sætter strøer/regler med 30 cm afstand, og da behøves der ikke noget langs med kortenden (ligger der ikke instruktioner i pakkerne?).

Har selv sat Swedspan Select på både 45x45 og 28x70. Brugte trykluftspistol med 16 mm hæfteklammer i pladesamlingerne og 35 mm dyckert blandet med 32 mm smalle hæfteklammer i enderne mod væg, hvor man skal igennem hele pladen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.