Er der nogen her, der har opsat Byggmax innertak? Synes det havde en meget god pris, men man bliver jo lidt mistænksom..?
 
Jeg har sat taget som er baseret på nogen fiberplade hjemme, fandt ingen mangler,
Har set at de nogle gange har et tag baseret på spånplade også, det sætter jeg som levebrød, dog er det købt fra en finere forretning...
Spåntag kræver at man sømmer hæftekramperne ret tæt,,

Begge tage er okey når de sidder der..
 
chrille112 sagde:
Det var det här taget jeg tænkte på, det er med spånplade:
[link]

Mælker? Jeg havde tænkt at først fæste pladerne let med en sømpistol og derefter skrue i noten. Er det forkert?
Det er ikke forkert, vi bruger mærkpistol af tidsgrunde, det kan også skrues.
 
Senest redigeret:
Tjek også, at taget kan overmales. Træls, hvis du vil male taget om tre år, og det ikke kan lade sig gøre.
 
Jeg kiggede på et lignende loft hos Coop bygg (folieret spånplade) og det var overmalbart. Dette har jeg ikke udtrykkeligt læst at det er, men det burde det vel være?

Lyder godt med mälarpistol. Måske kan man bruge en kraftig hæftepistol med mälor i?
 
  • Synes
Tola90
  • Laddar…
Tror ikke du finder nogen hæftepistol der klarer klammer,
Men det kan være at Biltema eller Jula kan have en klammerpistol,
en almindelig sømpistol anbefaler jeg ikke, det er for små hoveder til at holde pladen..
Men til et rum går det godt med skruemaskinen, det bliver anderledes hvis du skal bygge et par huse om måneden...
 
Er det folieret spånplade kan det blive et problem. Afhænger lidt af, hvad det er for folie. Tjek så det virkelig går at male over. Eller ikke hvis du ikke havde tænkt dig at male over det.
 
Jeg ved, at skiverne blev malet over på et tidspunkt, uden særlige forarbejder, selvom det var ret nyligt,
Det må vise sig, hvordan det ender..
Ellers skifter man skiverne igen..
 
Det ville jo være rart at skifte plader hver gang de ser dårlige ud, det er trods alt 40 kvm...
Forstår ikke, hvorfor det skulle blive et problem, det burde vel fungere med almindelig plastmaling? Hvad jeg forstår, så er vel i princippet alle loftsbeklædninger foliebelagt spånplade eller?

Mester: Er det altså præcis dette loft, I sætter op? Jeg mener, der stod "Regina" på pakken

Edit: Fandt lidt mere info:
http://www.moelven.com/se/Produkter-och-tjanster/Byggvaror/Skivmaterial/?prodcat=1912_244

Her er datablad, men der står, at det er MDF og intet om maling:
http://epi.byggmax.com/Documents/Produktspec/Produktblad Regina vägg- och takpanel.pdf
 
Senest redigeret:
Vores kommer på pall, med hvid karton som transportsikring, har ikke set / ledt efter mærkning. Den eneste forskel jeg har set er, at vores er 240X60 + noten der. Jeg undrer om jeg ikke har set "samme" plade mærket swedspan eller noget. Længden antager jeg, at samme producent har forskelligt i sit sortiment. Jeg er ikke 100 på, at det er præcis samme, men kender flere andre "Mærkevarer" som sælges i lavpriskarton også. Tipset er ellers at fingre, bryde, og ridse lidt på en allerede beskadiget plade før du køber noget.
 
Jeg kunne tænke mig, at det er Moelven, der bruges i vores huse, da en del andet kommer derfra.
Dog vil jeg påstå, at det er folieret spånplade, ellers har jeg haft voldsomt forkert om, hvad MDF er for noget.
 
Bladrede lidt mere på Moelven, Regina findes tilsyneladende som MDFinteriørpanel og Spånpladeloft...
 
Jeg kiggede på pladerne hos Byggmax forleden dag, og syntes de så helt okay ud. Det jeg reagerede på var, at folien sad noget løst i noten på nogle plader, men det sætter man jo alligevel i næste plade, så det bør jo ikke være noget problem.

Det jeg er bekymret for er, at selve folien er af lavere kvalitet og gulner hurtigt. Er det noget, du har hørt om?

En anden ting: hvordan plejer I at lægge taget? Med faldende længder, eller samlingerne på præcis samme sted hele tiden?

Hvis intet dukker op nu i løbet af aftenen, så tager jeg nok hen og køber dem hos Byggmax i morgen.
 
Burde egentlig ikke være værre end at man må bruge en rigtig grundfarve, inden man maler dem.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.