Hvordan ville I have isoleret og bygget siderne rundt om vinduet, der er på billedet? Det må gerne stikke ud ca. 4 cm fra væggen, men det hjælper måske knap nok med så lidt isolering.
Cellplast på 3 cm plus 1 cm krydsfinér/gipsskive? Eller har I nogle andre smarte tips, så ville jeg være taknemmelig
Vi havde præcis samme "udfordring", da vi renoverede og skiftede vinduer.
Smurte gipsmørtel på væggen og pressede en gipsplade derpå. Brugte altså gipsmørtelen som "lim". Fordelen ved gipsmørtelen var, at man så også nemt kunne udfylde ujævnhederne i pudset bagved, som jeg ser, at I også har! Jeg resonerede som så, at den lille isolering, man kan få der, næppe gør mærkbar forskel!
Så på yderhjørnet, ind mod rummet, satte jeg en glasfiberstrimmel for at undgå revner. I vores tilfælde brugte vi så gipsmørtel både i vindueslysningen og på væggene, så det blev en enkelt enhed af det!
spu gips kan blive for tæt ...fordelen med gipsmørtel og armering er, at det fungerer med underlaget, og vanskelighederne er at påføre det jævnt og pænt...men gør du som billederne ovenfor, at du trykker en gipsplade i gipsmørtelen, så bliver det jo godt, eller?