Hej allesammen!

Hvordan ville I have isoleret og bygget siderne rundt om vinduet, der er på billedet? Det må gerne stikke ud ca. 4 cm fra væggen, men det hjælper måske knap nok med så lidt isolering.

Cellplast på 3 cm plus 1 cm krydsfinér/gipsskive? Eller har I nogle andre smarte tips, så ville jeg være taknemmelig :)

Med venlig hilsen Jens
 
  • Renoveringsområde omkring et vindue med afskallet væg, fyldt med værktøj og genstande inkludert kommode og papkasse.
  • Vindue med uisoleret karm omgivet af værktøj og materialer. Drejer sig om byggeri og isolering af vinduets sider.
S
ville ikke isoleret noget.
 
gipsfinish med armeringsnet dvs ingen isolering
 
Johannes Carlsson sagde:
Spu gips? Bygger 40mm
[link]
Spu gips synes perfekt for min del, indbygget fugtspærre, gipsplade og isolering. Mange tak!
 
S
kan gøre mere skade end gavn med spu gips
 
SBH sagde:
kan gøre mere skade end nytte med spu gips
Må gerne fortælle lidt mere udførligt, når du skriver sådan...
 
  • Synes
Rabbithole
  • Laddar…
Vi havde præcis samme "udfordring", da vi renoverede og skiftede vinduer.

Smurte gipsmørtel på væggen og pressede en gipsplade derpå. Brugte altså gipsmørtelen som "lim". Fordelen ved gipsmørtelen var, at man så også nemt kunne udfylde ujævnhederne i pudset bagved, som jeg ser, at I også har! Jeg resonerede som så, at den lille isolering, man kan få der, næppe gør mærkbar forskel!

Så på yderhjørnet, ind mod rummet, satte jeg en glasfiberstrimmel for at undgå revner. I vores tilfælde brugte vi så gipsmørtel både i vindueslysningen og på væggene, så det blev en enkelt enhed af det!

Et vindue med hvid ramme og et radiator under, omgivet af en nylig pudset væg i et renoveret rum.

Et rum under renovering med et vindue, en radiator, løse ledninger og brædder på gulvet. Vinduet fremhævet af lyset.
 
spu gips kan blive for tæt ...fordelen med gipsmørtel og armering er, at det fungerer med underlaget, og vanskelighederne er at påføre det jævnt og pænt...men gør du som billederne ovenfor, at du trykker en gipsplade i gipsmørtelen, så bliver det jo godt, eller?
 
  • Synes
Joak
  • Laddar…
S
Jens Hagman sagde:
Må gerne fortælle lidt mere udførligt, når du skriver sådan...
læs hos bygga rätt
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.