Et kært emne, at handle byggematerialer fra Polen.
Jeg var nede for et par uger siden i Stettin og kiggede og fik en god kontakt på Leroy Merlin. Desværre så overgav han jobbet med tilbuddet til en anden person, som kun har givet stykkpriser og ingen omkostning for transport. Og det spiller ingen rolle, hvor meget jeg prøver, jeg får ikke rigtigt det, jeg vil have (kan skyldes at den person ikke taler et ord engelsk også...).
Så kiggede jeg rundt lidt mere og fandt www.byggmaterial.pl Jeg sendte en forespørgsel til dem og svaret med foreløbigt tilbud kom 4 timer senere!!
Så mit spørgsmål er, om nogen har handlet via dette firma?
Ser seriøse ud, og tilbuddet stemmer overens med de priser, jeg har fået, priserne er noget højere end dem jeg har fået fra Leroy Merlin, hvilket jeg ikke er så overrasket over, men resten ser godt ud. Problemet er, at jeg ikke kan finde nogen info om dem.
/Mikael S
Jeg var nede for et par uger siden i Stettin og kiggede og fik en god kontakt på Leroy Merlin. Desværre så overgav han jobbet med tilbuddet til en anden person, som kun har givet stykkpriser og ingen omkostning for transport. Og det spiller ingen rolle, hvor meget jeg prøver, jeg får ikke rigtigt det, jeg vil have (kan skyldes at den person ikke taler et ord engelsk også...).
Så kiggede jeg rundt lidt mere og fandt www.byggmaterial.pl Jeg sendte en forespørgsel til dem og svaret med foreløbigt tilbud kom 4 timer senere!!
Så mit spørgsmål er, om nogen har handlet via dette firma?
Ser seriøse ud, og tilbuddet stemmer overens med de priser, jeg har fået, priserne er noget højere end dem jeg har fået fra Leroy Merlin, hvilket jeg ikke er så overrasket over, men resten ser godt ud. Problemet er, at jeg ikke kan finde nogen info om dem.
/Mikael S
Jeg ved ikke rigtig, om jeg ville turde købe fra dette firma. Det føles lidt mistænkeligt. Jeg tjekkede den svenske fyr på allabolag.se
Han er registreret som
Emaljskylten Warberg
Org.nummer: 510719-XXXX Virksomhedsform: Enkeltmandsvirksomhed
Juridik, Økonomi & Konsulenttjenester
Konsulentvirksomhed Vedrørende Virksomheds Org.
Intet om byggematerialer eller lignende. Måske er det registreret under et andet navn.
Så priserne på transporterne og synes, at det lyder meget dyrt.
Jeg bor i Hallsberg / Örebro og bestilte vinduer fra en fabrik i Gdansk, og jeg måtte betale 1000 euro for transporten, men firmaet havde godt nok en transport tilbage til Polen.
På deres prisliste for vinduer er der forskellige priser på samme størrelse af vindue.
Håber du finder nogen her, der kan anbefale dette firma bedre, end jeg gør.
Han er registreret som
Emaljskylten Warberg
Org.nummer: 510719-XXXX Virksomhedsform: Enkeltmandsvirksomhed
Juridik, Økonomi & Konsulenttjenester
Konsulentvirksomhed Vedrørende Virksomheds Org.
Intet om byggematerialer eller lignende. Måske er det registreret under et andet navn.
Så priserne på transporterne og synes, at det lyder meget dyrt.
Jeg bor i Hallsberg / Örebro og bestilte vinduer fra en fabrik i Gdansk, og jeg måtte betale 1000 euro for transporten, men firmaet havde godt nok en transport tilbage til Polen.
På deres prisliste for vinduer er der forskellige priser på samme størrelse af vindue.
Håber du finder nogen her, der kan anbefale dette firma bedre, end jeg gør.
Hej.
Nu kan jeg rapportere, at alt fungerede supergodt. Så nu har jeg 29 paller letbeton og 30m3 celleplast derhjemme at "fordele" ud på passende steder. Desuden kommer mine indervægge (mere letbeton), nogle bjælker og lidt mere l-btg til ydervæggene, sammen med puds (til indervæggene) i næste uge.
Så jeg kan anbefale det ftg, hvis man vil købe byggmtrl. fra Polen.
M.v.h.
/Mikael S
Nu kan jeg rapportere, at alt fungerede supergodt. Så nu har jeg 29 paller letbeton og 30m3 celleplast derhjemme at "fordele" ud på passende steder. Desuden kommer mine indervægge (mere letbeton), nogle bjælker og lidt mere l-btg til ydervæggene, sammen med puds (til indervæggene) i næste uge.
Så jeg kan anbefale det ftg, hvis man vil købe byggmtrl. fra Polen.
M.v.h.
/Mikael S
Hvad måtte du betale for cellplasten?
Cellplast, EPS100, 50mm => lidt over 10 000 for 61 pakker (=366m2, =18,3 m3)
Cellplast, EPS100, 100mm => ~ 10 500 for 66 pakker (=198m2, =19,8 m3)
Cellplast, EPS70, 50mm => ~ 4 700 for 41 pakker (=246m2, =12,3 m3)
Og al cellplast var fra Isover...
/Mikael S
Cellplast, EPS100, 100mm => ~ 10 500 for 66 pakker (=198m2, =19,8 m3)
Cellplast, EPS70, 50mm => ~ 4 700 for 41 pakker (=246m2, =12,3 m3)
Og al cellplast var fra Isover...
/Mikael S
Halv pris sammenlignet med Byggmax. Det er godt. Som fanden 
Ja, jeg er tilfreds ;-)
Og at fylde op traileren, ovenpå lättbetongen, passede ganske godt.
Man skal jo tage transportomkostningen med i beregningen, men hvis man kan samle lidt mere (så man fylder en bil) eller købe sammen med andre eller lignende, så kan man tjene transportomkostningen hjem.
Og at fylde op traileren, ovenpå lättbetongen, passede ganske godt.
Man skal jo tage transportomkostningen med i beregningen, men hvis man kan samle lidt mere (så man fylder en bil) eller købe sammen med andre eller lignende, så kan man tjene transportomkostningen hjem.
Betaler det sig at tage ned til et byggefirma, hvis jeg skal handle for mellem 50-100.000:- i Polen?
Jeg skal købe tagsten, fliser, klinker, brændeovn, gulv og muligvis køkken. Jeg tror, at Castorama leverer til havnen i Sverige!?
Jeg skal købe tagsten, fliser, klinker, brændeovn, gulv og muligvis køkken. Jeg tror, at Castorama leverer til havnen i Sverige!?
Ja, ifølge min opfattelse så gør det det. Problemet er, at et stort byggemarked normalt ikke giver et tilbud, uden man tager derhen og samler det selv. Da er det bedre at finde en byggemarked, hvor man taler lidt engelsk.
Fliser og klinker er MEGET billigere i Polen end i Sverige, men det er jo lidt sværere, for da skal man virkelig kigge og bestemme sig for, hvad man skal have (har selv tænkt mig at tage ned og kigge på fliser/klinker + badeværelsesindretning, når det bliver tid, de har en del tyske mærker - Grohe / Hans Grohe o.l.).
Fliser og klinker er MEGET billigere i Polen end i Sverige, men det er jo lidt sværere, for da skal man virkelig kigge og bestemme sig for, hvad man skal have (har selv tænkt mig at tage ned og kigge på fliser/klinker + badeværelsesindretning, når det bliver tid, de har en del tyske mærker - Grohe / Hans Grohe o.l.).
Men Castorama er at anbefale eller? Jeg skal kigge rundt lidt mere, inden jeg tager derned.
Hvad er værd at købe?
Brændeovn
Tagsten (muligvis for tungt)
Vinduer
Klinker/fliser
Bruseblander?
Badekar/dampbad/jaccuzzi?
Køkken fra IKEA dernede?
Jeg tager gerne imod alle de tips I har, og fra hvilke firmaer man skal købe. Har i hvert fald hørt, at Castorama leverer til Karlskrona, hvilket letter det enormt.
Hvad er værd at købe?
Brændeovn
Tagsten (muligvis for tungt)
Vinduer
Klinker/fliser
Bruseblander?
Badekar/dampbad/jaccuzzi?
Køkken fra IKEA dernede?
Jeg tager gerne imod alle de tips I har, og fra hvilke firmaer man skal købe. Har i hvert fald hørt, at Castorama leverer til Karlskrona, hvilket letter det enormt.
@AnnaAnka: Har du nogle tip udover Castorama? Jeg har selv lige begyndt at lede i Polen og indtil videre er det netop Castorama som jeg har fundet, men man vil jo have noget at sammenligne med.
Castorama er vel det, der er størst, hvad jeg forstår, jeg tager afsted indenfor 6 uger, så jeg skal fortsætte med at kigge rundt. Hvad har du selv tænkt dig at købe? Jeg skal totalrenovere mit hus, så jeg kommer til at handle for en relativt stor sum, så jeg håber, det kan betale sig. Samtidig får man jo en weekend til at se sig omkring, det skal blive meget spændende.Flygarante sagde:
Vinduer, fliser/klinker, kaminer ved jeg i hvert fald er omkring halv pris sammenlignet med i Sverige. Kigger nu på resten, køkken fx fra IKEA, blandingsbatterier (tror dimensioner adskiller sig). Hvidevarer, døre, tagsten (ved ikke om det kan betale sig at fragte hjem vægtmæssigt), men det tror jeg.
Forsøger at få tips på adskillige fora. Når jeg har lidt mere info, så tager jeg afsted =)
Castorama og Leroy Merlin er som Bauhaus omtrent. Det meste findes, men ingen har et rigtigt omfattende sortiment. Når det gælder fliser/klinker, så led efter specifikke fliseforretninger.
Men søger I på dette forum, så findes der meget nyttigt, selvom det er meget gammel info.
Men søger I på dette forum, så findes der meget nyttigt, selvom det er meget gammel info.
Har kigget i tråden angående at købe byggematerialer i udlandet, men tråde som er 3-6 år gamle føles irrelevante da priser og andet ændrer sig meget i den periode.
Skal tage Torsdag-Søndag og bare køre rundt og handle. Forsøge at tage til fabrikker og kigge lidt også. Men frem for alt byggemarkederne som jeg har hørt meget om. Fragten til Sverige er vigtig for mig.
Skal tage Torsdag-Søndag og bare køre rundt og handle. Forsøge at tage til fabrikker og kigge lidt også. Men frem for alt byggemarkederne som jeg har hørt meget om. Fragten til Sverige er vigtig for mig.
Der er skrevet meget her på forummet om Castorama, men Castorama er lidt som tidligere Konsum med sit Blåvitt-sortiment. Der findes varer til Folket. Der er ikke noget galt med deres byggematerialer, byggemidler og meget andet, men hvis du leder efter finere fliser, pejse eller vandhaner, gør du klogest i at søge til lidt dyrere butikker.AnnaAnka sagde:
Det kan betale sig at købe det meste, bortset fra hvidevarer/elektronik, trævinduer, stenuld, klikgulve og sikkert nogle andre kategorier, som jeg ikke lige kommer i tanke om nu.
Transport ordner du via et polsk vognmandsfirma. Fragtpriser kan variere betydeligt mellem forskellige vognmænd.