isolde sagde:
Der er blevet skrevet meget her på forummet om Castorama, men Castorama er lidt som tidligere Konsum med deres Blåvitt-sortiment. Der er varer for Folket. Der er intet galt med deres byggematerialer, byggemekanik og meget andet, men hvis du er ude efter finere fliser og klinker, brændeovn eller vandblander, gør du klogt i at lede efter lidt dyrere butikker.

Det kan betale sig at handle det meste, bortset fra hvidevarer/elektronik, trævinduer, stenuld, klikgulv og sikkert nogle andre kategorier, som jeg ikke kan komme på lige nu.

Transport ordner du via et polsk transportfirma. Forsendelsespriser kan variere betydeligt mellem forskellige transportfirmaer.
Tak så meget for dit indlæg! Så det er ikke noget problem at tale med et nærliggende transportfirma? Kører de tingene helt til døren og losser?

Ting jeg er ude efter er netop vinduer, fliser/klinker, brændeovn, måske jacuzzi/brusevæg, håndvask, toilet, tagsten ved jeg ikke, om det kan betale sig på grund af vægten. Indvendige døre, så alt i bundarbejde som fugemasse osv.
 
Vægten er sjældent et problem. Du bestiller enten 24 ton (en hel trailer), en halv, eller på pallevis. Mest fordelagtigt er naturligvis at bestille en hel trailer, som koster ca. 16000 kr op til Mellemsverige. Skriv ned alt du tænker at købe, anslå vægt (eller antal pallepladser), tilføj fragtprisen, og kontroller, at det stadig bliver en god forretning.

Lastbilen kommer naturligvis der, hvor du bor, forudsat at vejen er fremkommelig. ;)
Så godt som ingen lastbiler i international trafik er udstyret med bagklaplift, så lossning må man arrangere selv. Det er bedst at spørge en landmand i nærheden om hjælp med sin traktor/frontlæsser.
 
16 000 er en del faktisk, men er tagsten billige og man skal have både kakler og vinduer så kan det nok betale sig.

Dog læste jeg i tråden som berører dette, at en person havde haft polakker hjemme, som havde målt vinduerne, taget hjem og fremstillet dem, derefter kommet tilbage og demonteret/monteret vinduer for under 30 000:-. PVC vinduer var det selvfølgelig. Forsøger at finde lidt information om dette, meget billigt og praktisk lød det i hvert fald.
 
nogen der har nogen tips til fragtfirmaer man kan bruge?
 
Hej Mikael.S
Var det engelsk som gjald i dine kontakter med byggmaterial.pl.
Jeg har forsøgt ved et par forskellige lejligheder at kontakte dem via mail, både på engelsk og svensk uden resultat desværre. Jeg vil bygge garage i letbeton, og deres priser er jo helt rigtige.
Mvh John
 
John B sagde:
Hej Mikael.S
Var det engelska som gällde i dina kontakter med byggmaterial.pl.
Jeg har forsøgt ved et par forskellige lejligheder at kontakte dem via mail, både på engelsk og svensk uden resultat desværre. Jeg vil bygge garage i lättbetong, og deres priser er jo helt rigtige.
Mvh John
Hej.
Det var engelsk som gjaldt. Og de ringede endda og spurgte om noget angående min bestilling, fordi de undrede sig over en ting, og det var også på et godt engelsk.

/Mikael S
 
nå, det lyder jo som det er værd at prøve at kontakte dem igen. Tak for dit svar.

//john b
 

Bedste svar

N
Hej.
Ny her, men har været her og kigget et par år. Tænkte, at jeg skulle bidrage lidt med information.
Jeg har købt 3 fulde lastbiler med byggematerialer fra byggmaterial.pl eller som de nu hedder byggbay.se
Man skal betale på forhånd, det føltes lidt sært første gang. Overførte penge til deres konto i Polen fra min
og alt fungerede som lovet. Har købt letbeton, vinduer, puds, maling etc. Synd at der kun kan lastes 24 ton på en bil, for den fyldes hurtigt. Fik problemer med at en rude havde fået en revne under transporten, men fik en ny via UPS på et par uger uden omkostning for mig. Ellers var alting fremragende kvalitet uden skrammemærker etc. Det er engelsk eller tysk, der gælder, hans engelsk kan være lidt svær at forstå nogle gange, men med en verifikation via mail er der ingen problemer. I betragtning af prisforskellen (meget, men ikke alt) kan det være værd med den ekstra indsats. Hvis man skal tjene godt på det, skal man planlægge lidt og sørge for, at man fylder lastbilen. Kan kun anbefale dem, for han har det meste og holder, hvad han lover.

Fakathong
 
  • Synes
banjoragge
  • Laddar…
Nogen der har hørt om Bygg Bay?
Har gode priser på Ytong bl.a.
 
Undskyld, skulle have læst lidt bedre før jeg spurgte........så det ovenstående indlæg ;-)
 
Jeg købte 51 paller letbeton og lim på byggbay.se (2 biler) indsatte pengene, og så snart de havde dem kunne man få tingene efter ca. en uge, meget kyndige og hurtig service. lidt besværligt at indsætte pengene på forhånd, men det fungerede kanon for mig ialf så det ser ud til at være en seriøs virksomhed.
 
er på jagt efter gulvspån til gulvvarme...den eneste side jeg kender til er byggbay, men de ser ud til ikke at have spån:(

tips?
 
Jeg skal købe ~690kvadrat celleplast (100mm tyk) til mine to fundamenter, som jeg skal støbe til foråret, samt armering osv.

Er det værd at tage noget fra Polen, tror I? Priserne synes jeg ikke virker så specielt gode alligevel, sikkert billigere end her, men det er jo lidt mere besværligt også.

EDIT. Har også brug for Gips, OSB osv. til en garage på 132 kvadrat.

Alle tips til gode indkøbssteder er velkomne!

MVH Theo
 
Senest redigeret:
Er der nogen der har frisk erfaring med Byggbay.se?
Skal købe materiale til en hytte på 60 kvadratmeter og priserne er mildt sagt fristende.
 
Hej. Jeg kan kun vidne om (uden detaljer, det kan blive mere brok fra svenske lev.) at det er fordelagtigt at købe i Polen. Jeg købte letbetonblokke m. tilbehør af kendt mærke og også puds til 2 huse. Hvis jeg havde haft tid, havde jeg gjort som Fakathong og købt det meste der. Lav et XL-ark, bed om tilbud og sammenlign priser mellem Sverige og Polen. For mit vedkommende købte jeg fra en stor leverandør i det sydlige Polen, der tog sig af transport osv. Besparelserne på byggematerialer til et helt hus er 25-50% afhængig af, hvad det er. Overvej også, hvordan reklamationer kan håndteres. MEN, "planning is all". På den anden side kan man aflønne nogen til at hjælpe med materialelister og forespørgsler, det betaler sig alligevel. Problemet for mange, der skal bygge huse, er at de ikke ved i detalje, hvad der behøves. For mit vedkommende har jeg et Svensk/Polsk firma, der leverer både arbejdskraft og hjælper med indkøbene. Jeg får tilbud, tjekker, accepterer, får Proformafaktura og betaler. Tingene kommer til byggepladsen, og jeg sparer penge til andet!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.