svartjobbarn sagde:
Nogen der har erfaring med at bestille varer og hente dem i Karlskrona?
Nej, men jeg kan fortælle, hvordan jeg gjorde, hvis det kan hjælpe nogen. Jeg tog ned til Castorama i Gdynia, greb fat i en butiksansat, som blev min personlige shopper. Da jeg havde betalt, tog jeg hans e-mailadresse og sagde, at hvis han tog personligt ansvar for, at alt kom med i leveringen, ville jeg sende en belønning til ham. Så ringede jeg og bestilte levering fra varehusene i Gdynia til vores byggeri i Nacka. Da jeg havde fået varerne, sendte jeg fyren en e-mail og takkede for hjælpen og spurgte, hvor jeg kunne sende belønningen. Tanken er, at næste gang jeg har brug for en ny levering, sender jeg ham bare listen uden at skulle tage ned til Gdynia. Vi får se, hvordan det går.
For mere eksklusivt fliser/klinker har jeg kontakt med en firma i Gdynia, der samler det, jeg har brug for.
Men ellers vil jeg gerne tage ned personligt til Polen for at se, hvad der er kommet af nyheder. Min forhåbning er, at jeg kan tage afsted en gang om året, men lave flere bestillinger samme år.

med venlig hilsen
David
 
Hej David.

Hvad kostede fragten, og hvor stort/tungt var det, du sendte?
Jeg skal selv ned til Polen til sommer, men visse mere akutte ting kunne man jo bestille efter.
 
Jesca_j sagde:
Hej David.

Hvad kostede fragten og hvor stort/tungt var det, du sendte?
Jeg må selv ned til Polen i sommer, men visse mere akutte ting kunne man jo bestille efter.
Fragten kostede 8.500 ekskl. moms. Jeg mener, at lastbilen tog 33 paller. Kan ikke huske maksimalvægten.

mvh
David
 
AHA!
Du havde hele lastbilen selv?
Er prisen med færgen og det hele?

Lyder jo ikke så blodigt.
 
Jesca_j sagde:
AHA!
Du havde hele lastbilen selv?
Er prisen med færgen og alt?

Lyder jo ikke så blodigt.
Nej, lyder det ikke billigt? Lastbilen køres hele vejen op til Sverige, så vidt jeg ved. Altså tager de ikke færgen.

mvh
David
 
Er der nogen, der har købt tøj i Polen. Jeg skal over i påskeferien, og mine to teenagepiger undrer sig over, om det er muligt at shoppe tøj der. Har nogen tips om, hvor man skal henvende sig, da vi vil være i Swinoujscie-Szczecin.
 
Så ikke nogle spændende tøjbutikker der, hvor jeg var. Ellers plejer de fleste østeuropæiske lande at have de traditionelle tøjbutikker Boss, etc. Udvalget plejer dog at være sådan og priserne omtrent de samme som i Sverige.

mvh
David
 
David sagde:
Lastbilen køres hele vejen op til Sverige så vidt jeg ved. Dvs de tager ikke færgen.
:o Kan det være muligt? ??? Det ville betyde, at de kører op gennem Finland, eller? ???
 
Op gennem Danmark måske? Storebæltsbroen, Øresundsbroen osv?

/ama
 
ama sagde:
Op gennem Danmark måske? Storebæltsbroen, Øresundsbroen osv?
:o Kan de være så j*vlig. ;D
 
Eller en amfibielastbil! ;)
 
Vi har boet både på SAS Radison og på IBIS hotel. IBIS koster 155 PLN natten i en weekend - og har desuden familieværelser... SAS Radison er klart dyrere i sammenligning - men er mere luksuriøst. IBIS er et lavprishotel for forretningsrejsende (findes i hele Europa), ligger i centrum og har bevogtet garage (25 PLN pr. nat / køretøj). Morgenmad tilkommer.

http://www.orbisonline.pl/szukanie_...ityselect=Szczecin&szukaj=yes&lang=en

Ellers kan http://www.hotelewpolsce.com.pl/m_szczec.htm måske være til hjælp.

Jeg har skrevet flere indlæg tidligere om Stettin / Szczecin, som kan give mere info om at handle her. Brug f.eks. søgefunktionen i forummet for at finde disse!
 
Når det gælder påstanden tidligere i denne tråd om toldstationen mellem Polen og Tyskland, når man over land rejser via f.eks. Sassnitz eller Rostock, så vil jeg hævde, at dette ikke (længere) stemmer med virkeligheden. Vi rejste selv nu i weekenden via Sassnitz til Stettin, og det eneste, der blev kontrolleret ved grænsen, var pas. Dette trods at vi havde en stor trailer med os, som burde have interesseret evt. toldere...

EU-indtrædelsen har nok ændret på nogle spilleregler, der gjaldt 'tidligere'...
 
Svedalahem sagde:
Når det gælder påstanden tidligere i denne tråd om toldstationen mellem Polen og Tyskland, når man rejser ad landevejen via f.eks. Sassnitz eller Rostock, vil jeg hævde, at dette ikke (længere) stemmer med virkeligheden. Vi kørte selv nu i weekenden via Sassnitz til Stettin, og det eneste, der blev kontrolleret ved grænsen, var pas. Dette til trods for, at vi havde en stor trailer med os, som burde have interesseret eventuelle toldere...

EU-medlemsskabet har nok ændret på nogle af de spilleregler, der gjaldt 'tidligere'...
Endnu en positiv ting ved EU. Håber at den tyske told benyttede anledningen til at rydde op blandt deres personale samtidig.

mvh
David
 
Hejsa!
Overvejer selv at tage til Polen og handle byggematerialer.
Tjek www7.stenaline.se der kan du klikke dig videre til "-Sveriges billigaste priser finns i Polen".
Der findes kort over varehuse, og du kan også få nogle priseksempler fra varehusenes kampagneblade. Held og lykke!
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.