6,962 læst ·
29 svar
7k læst
29 svar
Byggemarkeder i Szcecin/Stettin? Tips?
Side 1 af 2
Hej.
Overvejer at køre ned til Szcezecin eller hvad det nu hedder. Og ville meget gerne have tips om byggemarkeder og andre steder, der er billige at handle på. Tænkte at tage derned for en dag bare for at tjekke priser. Castorama findes jo, men er der flere store byggemarkeder? Eller små?
Alle tips modtages med glæde.
Mvh. Mårten.
Overvejer at køre ned til Szcezecin eller hvad det nu hedder. Og ville meget gerne have tips om byggemarkeder og andre steder, der er billige at handle på. Tænkte at tage derned for en dag bare for at tjekke priser. Castorama findes jo, men er der flere store byggemarkeder? Eller små?
Alle tips modtages med glæde.
Mvh. Mårten.
Mener du hvilken vej jeg tager?
Jeg tænkte tage færgen fra Ystad og køre de 7 mil derhen. Tror jeg at det er i hvert fald.
Bliver i hvert fald billigere end at tage karlskrona-Gdansk, selvom der findes flere byggmarkeder der. Der burde jo bygges en del i Szceccin også.
Måske bliver det billigere at tage over Sassnitz, har ikke tjekket det.
Måske kunne vi samkøre, hvis du er interesseret. Skal notere priser i løbet af dagen, tænkte jeg.
Jeg tænkte tage færgen fra Ystad og køre de 7 mil derhen. Tror jeg at det er i hvert fald.
Bliver i hvert fald billigere end at tage karlskrona-Gdansk, selvom der findes flere byggmarkeder der. Der burde jo bygges en del i Szceccin også.
Måske bliver det billigere at tage over Sassnitz, har ikke tjekket det.
Måske kunne vi samkøre, hvis du er interesseret. Skal notere priser i løbet af dagen, tænkte jeg.
Jeg anbefaler ikke den tyske told mellem Polen og Tyskland. Toldpersonalet der må være i direkte nedstigende led fra anden verdenskrigs lejrkommandanter. Har nok aldrig mødt mere afskyelige mennesker. Det kan være værd at betale lidt ekstra for at undgå at møde disse Ubermensch og kunne tage en is på færgen direkte til Polen.
mvh
David
mvh
David
Var der i sommer og købte en del. Der er 2 Castorama og de har forskelligt udvalg på fx klinker og gulve. Købte kogeplade og ovn et andet sted, men butiknavnet har jeg glemt (Geant?). Jysk findes, og en hel masse skobutikker, så lad fruen blive hjemme, det burde jeg have gjort. Større mønster motiver i klinker samt dyrere gulve som merbau og kempas er bestillingsvarer.svemark sagde:Hej.
Overvejer at køre ned til Szczecin eller hvad det nu hedder. Og vil meget gerne have tips om byggemarkeder og andre steder, hvor det er billigt at handle. Tænkte at tage derned over dagen bare for at tjekke priser. Castorama findes jo, men er der flere store byggemarkeder? Eller små?
Alle tips modtages med glæde.
Mvh. Mårten.
Det tog mange timer for dem at samle tingene (ca. 3-4 timer for 100m2 klinker/fliser), som jeg bestilte, så mit tip er at bestille i god tid, hvis du ikke vil misse færgen. Sov på et godt hotel i udkanten med bom og dobbelt vagtkurer samt patruljerende vagter med hund, af en eller anden grund virkede det som om, det var nødvendigt :-/.
Har ikke købt i det område, men i Gdansk skal man nærmest være blind for at overse de store byggemarkeder.svemark sagde:
Polske kort er fremragende. Min dengang 9-årige søn var kortlæser på vores første indkøbstur. ;-)
mvh
David
Ja vist, jeg støtter gerne svensk erhvervsliv, men sagen er den, at forskellige former for oligopol, monopol og karteller, når det gælder visse typer byggematerialer, gør prisniveauerne i Sverige helt absurde (i forhold til vores generelle omkostningsniveau)!!! I vores tilfælde er vi netop ved at beregne tilbud, men det ser ud til, at vi kan spare i runde tal et par hundrede tusinde, hvis vi beslutter os for at købe visse materialer i udlandet. Måske småpenge for dig?
mvh/stenhus05
mvh/stenhus05
Jeg sparer mange skønne tusindlapper ved at købe mine ting i Polen. Jeg mener, at jeg støtter svensk erhvervsliv netop ved at gøre så omkostningseffektive indkøb som muligt. Sveriges virksomheder tjener intet på, at vi holder karteller og urentable virksomheder oppe med fejlrettet patriotisme. Vil du støtte svenske virksomheder? Sørg for, at skatteklimaet og reglerne for iværksætteri i Sverige bliver bedre. Med din tankegang skulle vi have holdt den gamle, døde teco-industri i gang ved ikke at købe udenlandsk produceret tøj. Made in Borås, ligesom. Byen som aldrig sover, som Jan Malmsjö sang.Explorer sagde:Når man læser mange af trådene her, forstår man, at svenskerne har verdensrekord i nærighed. Folk er parate til at gå stort set hvor som helst hen for at spare nogle få ører. Man bliver lige så målløs over at læse om alle Polenrejserne, som når man ser folk sidde og opdele en kroregning til stort set den sidste krone.
Nej, støt svensk erhvervsliv og køb tingene her og del regningen lige over!
Ved du i øvrigt, at jeg kan få fat i svenskproducerede varer i Polen til meget bedre priser end her i Sverige.
mvh
David (som gerne splitter regningen lige over, men som nødig kaster penge i havet for sagens skyld)
Jeg har haft de samme tanker, og har fået at vide, at man kan bestille med Stena Line via internettet, så kommer det op til Karlskrona uden at du behøver at rejse ned til Polen. Jeg har ikke undersøgt dette, men har tænkt mig at gøre det.