Hej!

Har et spørgsmål vedrørende opsætning af en væg med reglar og spånplade.

Jeg skal bygge et lille værksted i garagen helt af løsvirke. Et skab fra gulv til loft samt 4 skabe på gulvet og 4 mindre skabe i hovedhøjde ovenover det hele. Hele konstruktionen bliver 3,6x2,4 meter.

Bag dette har jeg lige nu en murstensvæg, som leder til naboen på den anden side. Tanken er at skrue en væg sammen med spånplade, så jeg kan trække el bagved til stikkontakter og belysning samt gøre det lettere at skrive ting op.

Mit spørgsmål nu er, det bliver jo en hel del boring og skruen i murstensvæggen. Kan det fungere at lime alle reglarne fast med fx PL400 eller lignende? Kan jo skrue i letpanelet i loftet også.
Gulvet er beton.
Den tunge belastning, den skal tåle, er jo overskabene, og jeg har ikke tænkt mig at belaste dem tungt, men vi leger med tanken om, at de samlet skal veje for 4 skabe 60 kg (selve skabet inkluderet). Det store skab vil stå i et hjørne og skrues i begge vægge, da der er gips der.

Ser frem til jeres svar, dette er mit første indlæg her, så skriv hvis I synes, jeg har misset noget.

Hej og velkommen til Byggahus forum!

Det lyder som om din murstensvæg kun er en halvstensvæg, og sådanne plejer man ikke at fæstne noget i andet end spaliéer og lignende. Lav en fritstående regelvæg som forankres i gulv og i tagspær eller lignende.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.