Vi har en uindrett overetage, som vi nu tænker at isolere og indrette. Vi skal dog bygge en trappe op samt lave et hul til trappen. Jeg føler mig lidt fortabt med hensyn til, hvor jeg skal begynde - kan nogen hjælpe?

Hvad kan en omtrentlig omkostning være for trappe+hul (naturligvis hul med inddækning, så det ser "færdigt" ud) inkl. montering af trappe? Jeg forstår fra trappeproducenterne, at de har forskellige priser afhængigt af materiale, men hvis vi regner med maks 60' for en trappe i eg samt et hul? Tager trappeproducenterne sig af at lave hullet også samt montere trappen?

Taknemmelig for svar!

Lad en bygningssnedker fikse hullet og en indretningssnedker fremstille trappen. Begge kan være nødvendige, når trappen skal monteres. Du bør holde din budgetgrænse. Skal du have espalier? Vinkeltrappe?...

Hej.
Er i gang med at indrette loftet og ledte også efter alternativer. Valgte dog at bygge trappen selv, dels for at holde omkostningerne nede, dels for at få det præcis som jeg ønsker. Valgte at lave en indbygget trappe, hvilket stiller mindre krav til finishen på vange osv., samt at rummet bruges som kosteskab.

Regler en under konstruktion som beklædes med gips og ovenpå liggende egetrin.

Lægger gerne billeder op, når den er færdig.

Omkostningsmæssigt vil den nok lande på 5000:-

oj, så nu at tråden var gammel...

Jeg fremstillede også en egen trappe... En enkel med hvidmalede vanger og trin af limtræsplader... Cirka så langt jeg er nået indtil videre... Men tanken er at bejdse og lakere trinene, samt at lukke mellemrummet mellem trinene med mdf.

Billigt bliver det i hvert fald, og jeg tror ikke, det kommer til at se alt for tosset ud, når den er helt færdig heller... Men det er godt nok tricky at regne ud stighøjde og stigningslængde for at få det til at fungere... Men jeg er jo ikke ligefrem nogen matematiker heller.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.