Nåh. Er det kun mig, der ofte havner i situationer, der giver "jeg må nok gøre det selv, hva'..."?
Trappen til loftetagen skal flyttes fra gavlen til midten af huset. Eller nærmere sagt, rives ned og så skal der bygges en ny. Har sat lægter op på væggen, hvor den nye trappe kommer til at stå, og lavet et hul op til loftet. Tanken er en lige trappe med garderobeopbevaring under. Det virker svært at få fat i en tømrer, der er interesseret (Malmö/Lund området, kom med tips!)

Går mere og mere ind i tanken om, at jeg gør det selv. Begyndt at skitsere på væggen og det ser ud til at kunne fungere. Det bliver i så fald en lidt stejlere trappe med trin højde på ca. 185 mm. Men forsøgt at google rundt, finder ikke så meget her på forummet om trappebygning. Formler m.v. har jeg styr på. Men hvordan skal jeg konstruere vangerne? Lime sammen og skære ud eller skrulime klodser for hvert trin på en lægte?

Under er som sagt en entre opbevaring til ting, der skal hænges væk, så ikke æstetiske krav på undersiden samt fri tilføjelse af ekstra støttepæle eller lignende, hvis det skulle være nødvendigt.

D09
Lim lim sammen store byggeskiver og tegn ud og sav vognstykkene ud. Jeg sparede et par mm og filede det sidste. Min er dog indbygget, så man ser intet af det længere. :)

Der findes sikkert bedre tips :)

Det er absolut muligt at bygge en trappe selv. Det kan dog tage nogle timer. Angående vanger, så købte jeg færdiglimede stykker fra Ceos i Norrköping. Der burde findes noget lignende hos dig, alternativt kan du sandsynligvis spørge et møbelsnedkeri, om du kan købe træ af dem.

Held og lykke med byggeriet.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.