Hej!
Har nogen et godt forslag til, hvordan jeg skal bygge min lille nye trappe, der går mellem to gulvarealer.
Der vil være to trappetrin, tre hvis man tæller trinet op på det øvre gulv.
Skal man bygge egne vanger under eller bare lægter under hvert trin.
Den nye trappe skal gå væg til væg og starte, hvor det nedre gulv slutter. Det øverste gulv skal bygges ud lidt, så det møder den nye trappe.
Håber jeg har forklaret det godt, men billedet hjælper måske.
Taknemmelig for alle forslag.
Mvh Mattias
Har nogen et godt forslag til, hvordan jeg skal bygge min lille nye trappe, der går mellem to gulvarealer.
Der vil være to trappetrin, tre hvis man tæller trinet op på det øvre gulv.
Skal man bygge egne vanger under eller bare lægter under hvert trin.
Den nye trappe skal gå væg til væg og starte, hvor det nedre gulv slutter. Det øverste gulv skal bygges ud lidt, så det møder den nye trappe.
Håber jeg har forklaret det godt, men billedet hjælper måske.
Mvh Mattias
Ja du har vel svaret på spørgsmålet selvR RenoverarenBob sagde:Hej!
Har nogen et godt forslag til, hvordan jeg skal bygge min lille nye trappe, der går mellem to gulvflader.
Der vil være to trappetrin, tre hvis man tæller med trin op til det øvre gulv.
Skal man bygge egne vanger under eller bare lægter under hvert trappetrin.
Den nye trappe skal gå fra væg til væg, begynde hvor det nederste gulv slutter. Det øvre gulv skal bygges ud et stykke, så det møder den nye trappe.
Håber jeg har forklaret godt, men billedet hjælper måske.
Mvh Mattias
Enten kører du med købte eller hjemmebyggede vanger.
Eller så bygger du med lægter. Hvad skal du have for belægning på trinene?
Jo, iofs da gjorde jeg vel det men tænkte nok alligevel om nogen kunne komme med en brugbar beskrivelse/tegning om de har lavet noget lignende tidligere og hvad de brugte for dimensioner. F.eks. om de havde regler som trappetrin eller høvlede planker.T Tompafix sagde:
Skal du lægge det samme gulv på trappen eller nogen anden tanke?R RenoverarenBob sagde:
Bedste svar
Har et par 18 mm hylder i bøg, det kunne måske fungere, hvis man understøtter ordentligt. Jeg går nok med skjulte vanger, synes det bliver rent og pænt.T Tompafix sagde:
Klik her for at svare