D
Jeg har en loftventilator Thermex Newcastle 90. Desværre kan jeg ikke bygge den helt ind i loftet, da jeg kun kan få ventilatoren op 8-12 cm, før loftisoleringen bliver for meget. Jeg har fladt tag på huset.

Jeg har brug for at bygge en kasse til ventilatoren. Jeg vil bruge den med kulfilter, da jeg ikke vil lave hul i taget.

Hvilket materiale skal jeg bygge kassen i?

Ventilatoren vil blæse den indsugede luft ud i kassen, og jeg har forstået, at MDF er meget fugtfølsomt. Hvad sker der med kassen ved fx langtidskogning?

Kommer an på størrelse og placering. Nemligst, synes jeg, ville være at få fast nogle 45x70 i bjælkeloftet og stikke dem ned så meget som nødvendigt. Disse stolper beklædes med gles eller plywood som så beklædes med gips.

Vi byggede lidt solid nedsænkning til en loftventilator med bølgeform og LED-lister. Bølgede trælister monteret i loftet for at installere en sænket struktur til en loftsblæser. To personer kigger på arbejdet.

• Synes
Derbyboy
  • Laddar…
D
Det var et pokkers projekt det der :)

D Derbyboy sagde:
De va ett jäkla projekt det där :)
Skoja ikke. Tror jeg lagde 600 timer på den kunden.
Tror alligevel at byggemetoden er simpel og tilpasningsbar efter størrelse.

Jeg ville overveje her eller med konstruktør over mulighederne for ikke at sænke. Synes det bliver meget pænere.

D
Selvfølgelig ville det bedste have været ikke at sænke. Men jeg har et fladt tag med.

gips 13mm
Råspont 20mm
Tagspær 200mm
Luftspalte 50mm
Råspont 22mm
Tagpap

min loftventilator bygger 192mm så jeg har ikke så meget valg. Overvejer at måske forsænke kassen 70-80mm men det betyder jo 30-40mm mindre isolering lige der.

Vil nok bruge kulfilter på den. Lidt uvillig til at lave hul i taget.

Spær cc1200 med gulvbjælker mellem cc600?
Hvor stor er blæseren 500x600?

Gik lidt hurtigt. Du har altså totalt 200mm isolering, og det er der problemet ligger. Ikke at bjælker er i vejen?

Sorry at jeg går offtopic men 200mm spær på et fladt tag lyder lidt mærkeligt. Burde være mere robust

D
Spærerne ligger desværre lidt forskelligt, typisk cc80-cc110. Gulvet ligger cc60.

ventilatoren er en Thermex Newcastle 90, mål typisk 50-60x90cm.

D
Nej bjælkerne ligger perfekt over køkkenøen. Det er netop tykkelsen på loftet, der er problemet.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.