Halløj,
Opbevaring i skråtag, tænkte at bygge egne skydedøre med MDF ved siden af hvert tagvindue.
Målene på den ene side er højde 160 cm og bredde 130 cm. Tænkte på at bruge en hafa skydedørsbeslag K30, fungerer den? Hvor lang er den skinne?
Hvis jeg skal bruge to døre på 65 cm.
Eller er der nogen, der har en bedre idé?
Den anden del er 170 cm bred og 160 cm høj. Bange for at K30 skinnen er for kort, nogen der ved det? Her tænkte jeg også at bruge to døre af samme størrelse, altså 85 cm brede. Er det sådan, man gør?
Hvilken tykkelse skal jeg have på MDF'en?
Tænkte at male MDF'en hvid bagefter, hvordan gør jeg det bedst, hvilken farve?
Derefter ville jeg gerne dække tagskinnen med en kasse og male den hvid, kan det gøres på en flot måde?
Taknemmelig for svar på mine overvejelser ovenfor.
Kan forestille mig, at der er nogle, der har lavet skydedøre og har erfaring.
Mvh
Tommie
Opbevaring i skråtag, tænkte at bygge egne skydedøre med MDF ved siden af hvert tagvindue.
Målene på den ene side er højde 160 cm og bredde 130 cm. Tænkte på at bruge en hafa skydedørsbeslag K30, fungerer den? Hvor lang er den skinne?
Hvis jeg skal bruge to døre på 65 cm.
Eller er der nogen, der har en bedre idé?
Den anden del er 170 cm bred og 160 cm høj. Bange for at K30 skinnen er for kort, nogen der ved det? Her tænkte jeg også at bruge to døre af samme størrelse, altså 85 cm brede. Er det sådan, man gør?
Hvilken tykkelse skal jeg have på MDF'en?
Tænkte at male MDF'en hvid bagefter, hvordan gør jeg det bedst, hvilken farve?
Derefter ville jeg gerne dække tagskinnen med en kasse og male den hvid, kan det gøres på en flot måde?
Taknemmelig for svar på mine overvejelser ovenfor.
Kan forestille mig, at der er nogle, der har lavet skydedøre og har erfaring.
Mvh
Tommie
Medlem
· Korpilombolo
· 3 724 indlæg
Lavede skydedøre i forrige hus med Elfas skinner og hjul. Skinnerne kan bestilles i mål. De fire døre blev lavet af 12 mm spånplade ca. 200x90 cm og blev meget tunge, når de ramte endepositionerne. De blev ustabile og bøjede på grund af en træliste, der krympede. Med andre ord er spånplade ikke et godt materialevalg til skydedøre. MDF er jo endnu tungere, men dine låger bliver jo mindre. Et tyndt, men stærkt plademateriale med en afstivende metalprofilramme ville være bedst til lågerne, men så kan man jo gå ud og købe dem i ønskede mål med det samme. Det er sikkert muligt at opnå et acceptabelt resultat med et hjemmebyggeri, hvis man er omhyggelig. Held og lykke.
Klik her for at svare