Hej,
Er i planlægningsstadiet for at bygge en garderobevæg med hjælp fra Ikeas skydedør Hasvik og medfølgende skinner. Det er prisen, der er den drivende faktor - hvis man nu sammenligner med f.eks. Elfa.

Hasviks skinner er 2 meter lange, og min væg er 3,6 meter.
Det betyder, at jeg skal tilpasse skinnerne i den ene ende, og at dørene er overlap/omlappende nogle cm, når væggen er lukket.
Nogen der har gjort dette og kan fortælle, hvordan overgangen mellem de to skinner blev?

Jeg har kigget lidt på produktbeskrivelsen, og det ser ud som om, skinnerne har en stop i enderne på begge yderkanter. Hvis disse stop fjernes, betyder det, at dørene kan trækkes hele vejen mellem væggene.. Bliver man tosset af, at dørene kan trækkes hele vejen, og bør man beholde stoppene i midten? Hvordan er det på Elfa-garderoberne?

Trin 2 er at tapetsere dørene, og jeg overvejer, om man kan have en form for håndtag, der ikke rammer de andre døre.

Har læst lidt tråde her i forumet, men set få billeder af, hvordan det ser ud, når det er færdigt. Vis gerne billeder :)

• Illustration af Ikea skydedøre Hasvik med skinner, der viser montering og justering. To skydedøre og skinner er fremhævet med instruktioner for installation.
Hvordan gik dette projekt?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.