Hej! Jeg har lige fjernet en dørkarm i min lejlighed. Hvad jeg nu undrer mig over er, hvordan jeg bygger en pæn og jævn portal af dette. Min første tanke var at bruge den gips, jeg har tilbage, og skrue den indefra portalen mod reglarne og derefter spartle mellem de eksisterende gipsplader og dem i portalen. Men jeg begynder at mistænke, at det kan revne en del, da der bliver mange samlinger.
Har nogen en god fremgangsmåde?
Har nogen en god fremgangsmåde?
Skru op regel som du kan fastgøre spån/gipsskive med afrundet form. Dæk derefter kortsiden med masonit. Og så spartle og male ..det revner ikke.
Så gjorde jeg for længe siden, og det holdt sammen, indtil vi blev trætte af portalen og fjernede det.
Så gjorde jeg for længe siden, og det holdt sammen, indtil vi blev trætte af portalen og fjernede det.
Tak for svar! Hvor skal jeg skrue denne regel op? Kan jeg ikke skrue gipsskiven til den eksisterende regel, der nu er synlig mellem gipsskiverne? Og med kortsiden, mener du da "loftet" af portalen?S Samppa sagde:
ja det er en enkel løsning som er ret standard. hvis du synes det er sejt at skære ned gipsen kan du sætte små distancer på eksisterende reglar som du så fæster dørkarmen mod. så slipper du for at svineA Axra99 sagde:
Jeg har Googlet hele dagen i dag på "fjerne dørkarm", "bygge portal" osv men har ikke en eneste gang snublet over dørindfatning. Mange tak for hjælpen!T test1 sagde:
Jovist så kan jeg også gøre, men jeg har allerede svinet ned, så lidt mere gør ikke noget! Forresten, hvor langt ned bør jeg lade dørindfatningen gå? Der hvor gipspladerne på væggen ender? Antar at jeg må løse evt. sprækker mod gulv med en liste eller tærskel efter at gulvet er på plads.
haha ingen problemer, glad for at kunne hjælpeA Axra99 sagde:Jeg har googlet hele dagen i dag på "fjerne dørkarm", "bygge portal" osv., men jeg er ikke en eneste gang stødt på døromfattning. Stort tak for hjælpen!
Ja, selvfølgelig kan jeg også gøre det, men jeg har allerede gjort det lidt snavset, så det skader ikke! Forresten, hvor langt ned bør jeg lade døromfattningen gå? Til der hvor gipspladerne på væggen ender? Jeg går ud fra, at jeg får løst evt. sprækker mod gulvet med en liste eller tærskel, efter at gulvet er på plads.
Ser jo perfekt ud, ingen sprække til gulvet. Jeg har været så fikseret på, at døråbningen skulle laves før jeg gør noget andet. Men når du først siger det, så lyder det klart bedre at gøre det til sidst. Så maler jeg væggene og lægger gulv først!T test1 sagde:
Klik her for at svare




