Hej!
I mit soveværelse har jeg en træpanel væg, som jeg gerne vil af med. Da jeg ikke var den, der satte den op, ved jeg ikke, om den er limet eller sømmet ind i væggen, men når jeg kigger nøje på hele væggen, ser jeg ingen sømhoveder eller tegn på, at den skulle være sømmet, så jeg tænker bare at antage, at den er limet på en eller anden måde. Underlaget er en betonvæg for øvrigt. Nu er mit spørgsmål; hvis jeg vil bygge om væggen, tror I, at jeg kan dække/sømmene over den nuværende væg med MDF plader og sætte regler i det mønster, jeg ønsker, eller bør jeg først rive den nuværende væg og gøre hele ræset med at spartle væggen, slibe og derefter bygge "fra bunden"?
Vil meget gerne have hjælp, tak på forhånd!
Lægger op lidt billeder af den marineblå væg, jeg har lige nu, bemærk, at de små skruer, der ses, var til et billede, der har hængt der. Billedet på den grå rude panel væg er, såsom jeg vil have væggen til at blive.:D

Mvh, nybegynder hjemme-tømrer.

• Marinblå træpanelvæg i et soveværelse, uden synlige sømhoveder, med en beige sengegavl foran.
  • Marinblå træpanelvæg i et soveværelse med små skruemærker fra en tidligere ophængt tavle.
  • Grå kvadratpanelvæg i soveværelse med sort lampe og lille sort bord ved siden af en seng i forgrunden. Trægulv og lyse gardiner i baggrunden.
  • Marinblå træpanelvæg i soveværelse uden synlige søm eller skruer, med en enkelt lille skrue til dekoration.
Selvfølgelig kan du bygge udenpå, hvis du vil, du mister kun en lille smule plads.

Den er sikkert skruet i sponten, finder du ingen skruer i planken længst til højre? Småt allergisk overfor at bygge ekstra mtrl ind, så jeg ville have fjernet det, skal du alligevel sætte plader, behøver du jo ikke at gøre noget grundarbejde. Synes væggen du skal fjerne var rigtig lækker.

Er det udseendet i den anden bil, du er ude efter, så sæt en tynd krydsfiner på, mal og derefter på med listerne. Så kan du lime og skyde med dykker, der hvor listerne så kommer, så slipper du for at spartle.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.