hvis man skal bygge en etage mere (3x3), skal man forstærke bjælkelaget på første etage, eller er det nok med en bærelinje på anden etage? Jeg arbejder nu på første etage (3x3). 170 reglar og støbt plade.
Skal man indfælde en bærelinje på siden, hvor tagspærene skal hvile, på første etage altså?
Er 145 nok som bærelinje? (Dobbelt over vindue)
Skal man indfælde en bærelinje på siden, hvor tagspærene skal hvile, på første etage altså?
Er 145 nok som bærelinje? (Dobbelt over vindue)
Medlem
· Blekinge
· 10 117 indlæg
Under følgende forudsætninger, normale soveværelser, gulvbjælker på c/c 600 mm og samlet spændvidde på 3 m, skal du bruge 45x170 C 24. Lavere dimensioner eller kvalitet vil blive vaklende.
Lasterne fra etage 2 og taget ender på ydervæggene. Hvis regelstammen består af 45x170, kan disse tåle ret meget. Overlægninger kan være nødvendige over vinduer og døre. Jeg vil helst vide lidt mere, før jeg giver forslag til dimensioner for sådanne.
Lasterne fra etage 2 og taget ender på ydervæggene. Hvis regelstammen består af 45x170, kan disse tåle ret meget. Overlægninger kan være nødvendige over vinduer og døre. Jeg vil helst vide lidt mere, før jeg giver forslag til dimensioner for sådanne.
Klik her for at svare