Skal dele mit lille garage op i to dele for at lave et lille øvelokale/musikstudie. Det skal være yderst enkelt og kun bruges til lidt hobbybrug, når tid og mulighed byder sig. Ikke noget superseriøst altså. Skal have lidt guitarer, et digitalt trommesæt, en computer for at kunne optage lidt for sjov og sådant...
Jeg ved ikke, hvor meget det vil blive brugt, og vil derfor ikke starte med at sætte indvendige vægge op osv. for at opdele garagen. I første omgang tænker jeg, at man måske kan bygge mobile vægsektioner, der er lidt lyddæmpede for at opdele det. Måske hænge tykkere gardiner foran… har også tænkt på at lægge nogle gulvfliser i tekstil, måske et tæppe eller lignende for bedre akustik. Jeg har fundet akustikplader på fx Temu eller Amazon, som jeg overvejer, de burde vel gøre en eller anden form for forskel i det mindste?
Har I nogle tips til, hvordan man lettest/bedst bygger en mobil akustikvæg, der fungerer rimelig godt? Eller hvordan jeg bedst får akustikken i garagen samt lydisolerer det udadtil så godt som muligt med enkle midler?