Hej,

Vi overvejer at kigge på et hus med jord, som vi vil lave om til en lille hestegård. På grunden er der i dag et gammelt forsamlingslokale, som står på pæle. Ville man kunne fjerne gulvet og pælene i midten, forstærke langs ydervæggene for at bruge dette som en løsdriftsstald i en indledende fase og senere eventuelt lægge en betonplade i midten og bygge en stald med bokse længere frem? Eller bare forsøge at sælge huset og bygge en egen stald?

Fungerer det konstruktionsmæssigt eller tager gulvbjælkerne meget af kræfterne fra væggene?

Bygningen er ca. 20x8m, og tanken er, at 8x8m skal bruges til løsdriftsdelen i starten og derefter 12x8m til stalden, når den bygges. I de resterende 8x8m er der i dag et køkken, toilet og tænkt at sætte en vaskemaskine eller to :D
 
Spørgsmålet er umuligt at besvare uden at have set bygningen i virkeligheden. Umiddelbart er jeg dog tvivlende. En stald har brug for en mere robust opbygning end et tidligere forsamlingslokale. Jeg mistænker, at forsamlingslokalet mest er i vejen og sandsynligvis koster flere penge, end det er til nytte. At begynde at grave jorden inde i forsamlingslokalet er nok ikke en god idé. Se hvad Jordbruksverket siger om hestestalde.
 
  • Synes
Brandt.A
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.