Tænkte at bygge om vores veranda og glase den ind. Den skal også hæves, så den kommer i niveau med resten af huset. Skal man støbe disse søjler, eller kan man bruge sådanne, der bankes ned i jorden?
Skal også bygge en åben veranda på forsiden uden tag (= intet byggetilladelse, vel?) og undrer det samme her, hvad der er bedst. Støbe eller søjle?
Skal også bygge en åben veranda på forsiden uden tag (= intet byggetilladelse, vel?) og undrer det samme her, hvad der er bedst. Støbe eller søjle?
Medlem
· turkiet
· 553 indlæg
Sörmland, hvad har I for dybde på frosten der, tror I?
Min mærkelige indledning er baseret på, at is har en tendens til at flytte på ting (jord)
Så jo længere ned du sætter noget fast materiale, desto mere sikkert sidder det over jorden.
Min mærkelige indledning er baseret på, at is har en tendens til at flytte på ting (jord)
Så jo længere ned du sætter noget fast materiale, desto mere sikkert sidder det over jorden.
Godt spørgsmål. Afhænger jo af vinteren, men måske 30-60cm. Dem jeg nyligt slog ned for hegnet var cirka 40-50cm og jeg havde et h-ø at få dem ned, så jeg gravede lidt og først var der muldjord på 20cm, derefter blev det ler, sten og grus. Ren beton! At det skal bevæge sig sidelæns tror jeg ikke så meget på, men hvordan er det med vægten.
I sommerhuset støbte jeg for et skur på 8m2 og da gravede jeg nok mindst 50cm og satte armering i derefter.
Men at slå ned galvaniserede stolper er jo helt klart lettere end at støbe.
I sommerhuset støbte jeg for et skur på 8m2 og da gravede jeg nok mindst 50cm og satte armering i derefter.
Men at slå ned galvaniserede stolper er jo helt klart lettere end at støbe.
Klik her for at svare