Skal bygge ned halvdelen af taget i teknikrum og grovkøkken (for skjult føring af ventilation mm) og kan ikke få ind i hovedet, hvordan jeg reglerer det op smidigt. Har monteret løsnet panel langs hele det skrå tag for isoleringens skyld fastgjort i kertobjælker c/c 1200. Den lige del af det nedbyggede tag går imod en bærende indervæg (120x45). Har tegnet en streg på fotoet cirka hvor taget skal være, målet på den lige del er ca. 170 cm. Taget skal beklædes med gips.

Nogen der enkelt kan forklare, hvordan jeg løser opreguleringen af dette?

Tak på forhånd!

/Macke

• Byggeri med trærammer i skråt loft og gipsvægge. Stillads ved væg og streger markerer fremtidigt sænket loft i teknikrum og grovkøkken.
Skal jo ikke kalde mig professionel overhovedet, men jeg ville skaffe mig en plade, som jeg kan fastgøre mod spærlægten nedenunder. Pladen bukkes så i den rette vinkel, og så fastgør man yderkanten på gipspladerne der (både på det plane og det skrå loft). Dette giver en stabil samling der. For det plane loft ville jeg hænge en passende regel op, fx 45X70 vinkelret mod spær, der findes gode beslag til det, så man får den lodret. Så fastgør man bare mere 45X70 mellem denne regel og væggen.

"Bare" tilpas højden på regelrammen, så den plus spredt bliver i samme højde som fastgørelsespladen ;)

Vi byggede vores ventilation ind som en firkantet kasse mod væggen øverst i det spidse hjørne, det er vel den mest almindelige måde for denne type føring. Ville tro, at du vil få svært ved at få loftet godt, har nok let ved at revne i samlingen.

Derfor skal man sætte en plade der som man skruer begge skiverne i.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.