Hej! Skal lave om en væg til ribbvägg. Vil have afstand bagved ribberne for at kunne smide lydisolering der. Men hvilken isolering? Vil ikke bruge potentielt sundhedsskadelige materialer. Størrelse; helst som almindelig tyk isolering, da det skal dække hele væggen.

ClasseClas
ClasseClas ClasseClas sagde:
Hej, kolla på akustikpanel så du får du alt i et. Eksempel: [link]
Hej! Jo, vel bevidst om den løsning men vil lave en egen løsning med tykkere isolering.

B Browex sagde:
Hej! Jo väl medveten om den løsningen men vil lave en egen løsning med tykkere isolering.
Du kan smide en markskiva med et tøj udenpå. Derimod er det ikke så lydisolerende mere absorberende. En sådan helmholtzare bliver det og frekvensen afhænger af afstanden mellem ribber pch volumenet bagved. Lidt som at blæse luft i en flaske, men omvendt.

• Synes
Browex
  • Laddar…
I Installation sagde:
Du kan smide markplade med et stof udenpå. Derimod er det ikke så lydisolerende, mere absorberende. En sådan helmholtzare bliver det, og frekvensen afhænger af afstanden mellem ribberne og volumen bagved. Lidt som at blæse luft i en flaske bare omvendt.
Smart løsning, men jeg går nok hellere med at bare smide noget isolering der, hvad det nu bliver for isolering.

B Browex sagde:
Smart løsning men jeg kører nok hellere på at bare smide noget isolering derhen, hvad det nu må blive for isolering
Skal du sætte ribber på en væg eller udskifte en væg med en ribbevæg. Der er en vis forskel i, hvordan den vil fungere.
Hvad har du tænkt dig at bruge?
Isolering som sten- eller glasuld? Det fungerer også med sådan træuld.

I Installation sagde:
Skal du sætte ribber på en væg eller udskifte en væg med en ribbevæg. Der er en vis forskel i, hvordan den vil fungere.
Hvad har du tænkt dig at bruge?
Isoleringstype sten eller glasuld? Fungerer også med sådan træuld.
Eksisterende væg, der skal bygges på. Glasuld og stenuld har jeg læst ikke er så godt for helbredet. Ellers havde jeg brugt en af dem direkte.

B Browex sagde:
Eksisterende væg, der skal bygges på. Glasuld og stenuld har jeg læst ikke er så godt for helbredet. Ellers ville jeg have brugt en af dem direkte.
Brug loftplader, altså af gullfiber men med overfladelag.
Så længe de bare sidder der bag beskyttelse er det helt ufarligt.

I Installation sagde:
Kører med loftplader, godt nok af glasuld, men med overfladebehandling.
Så længe de bare sidder der bagved beskyttelse, er det helt ufarligt.
Spørgsmålet er, om jeg kan køre sten eller glas bag ved markdug, og det er okay?

B Browex sagde:
Spørgsmålet er, om jeg kan køre sten eller glas bag markdug, og om det er okay?
Kør noget stof i stedet, er mit tip.

• Synes
Browex
  • Laddar…
Jeg hælder til, at jeg vil sætte træfiberisolering og derefter dække med sort markdug foran og så ribbe på det.

• Synes
total
  • Laddar…
B Browex sagde:
Jeg overvejer at sætte træfiberisolering og derefter dække med sort markdug foran og så lægte på det.
Blev det noget? Har du nogle billeder og mere info om, hvordan du byggede det? Gav det nogen lyddæmpende effekt?

MVH Total

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.