Er handy og gør altid alt selv.
Havde tænkt mig at bygge en kvist med sadeltag, måske 3-4 meter bred. Har googlet lidt om, hvad dette ville koste, hvis man gør alt selv. Har kun set information, der peger på 50-100.000. Hvordan kan det være muligt? Jeg byggede et helt skur for 18.000, ganske vist med brugte vinduer.
Hvad er det ved kvisten, der gør den så dyr? Alt man behøver er vel bare en mængde træ, isolering, tagsten samt et eller to vinduer?
Havde tænkt mig at bygge en kvist med sadeltag, måske 3-4 meter bred. Har googlet lidt om, hvad dette ville koste, hvis man gør alt selv. Har kun set information, der peger på 50-100.000. Hvordan kan det være muligt? Jeg byggede et helt skur for 18.000, ganske vist med brugte vinduer.
Hvad er det ved kvisten, der gør den så dyr? Alt man behøver er vel bare en mængde træ, isolering, tagsten samt et eller to vinduer?
Det dyreste ved al byggeri er arbejdet!
Så afhænger som altid omkostningerne af, hvordan man handler ind.
En entreprenør, der gør alt til fast pris, må tage højde for det uventede.
Hvis man selv er byggmester og hyrer folk ind, står man selv med risikoen, men kan ofte få det billigere samlet set.
Så afhænger som altid omkostningerne af, hvordan man handler ind.
En entreprenør, der gør alt til fast pris, må tage højde for det uventede.
Hvis man selv er byggmester og hyrer folk ind, står man selv med risikoen, men kan ofte få det billigere samlet set.
Men jeg skal ikke hyre nogen ind. Jeg skal gøre alt selv. Hvis jeg har lykkedes med at bygge et skur på 26 kvm med 3,20 til kip, lavet egne spær, støbt fundament og kørt alt træ til det projekt hjem, skal jeg vel kunne bygge en kvist selv også?
Det føles som om det er cirka 30% så besværligt som at bygge skuret, og jeg har meget svært ved at forestille mig, at det kan koste mere end 10.000
Ingen som har bygget en kvist selv, der ved?
Det føles som om det er cirka 30% så besværligt som at bygge skuret, og jeg har meget svært ved at forestille mig, at det kan koste mere end 10.000
Ingen som har bygget en kvist selv, der ved?
afhængigt af vinduet me.
måske vil man have et appelsinvindue mod åsen?
et sådan ender på omkring 7-10K. vildt dyrt ugh...
men selve træet er ingen stor sum.
så koster det indvendige med...
gulv og lister smyger m.m...
det samler sig hurtigt...
kunnskaben har du siger du...
glem ej bygge stillads nedenunder...
håber alt bliver godt
mvh
estwing
måske vil man have et appelsinvindue mod åsen?
et sådan ender på omkring 7-10K. vildt dyrt ugh...
men selve træet er ingen stor sum.
så koster det indvendige med...
gulv og lister smyger m.m...
det samler sig hurtigt...
kunnskaben har du siger du...
glem ej bygge stillads nedenunder...
håber alt bliver godt
mvh
estwing
Medlem
· turkiet
· 553 indlæg
Har bygget 2 stk tagkviste selv i 2009 til en pris af 14.000 DKK, dette inkluderer ikke vinduer.
Byggede spær selv, men det tager tid og er ikke enkelt. Kviste er ca. 4 m brede
OBS har ikke isoleret og beklædt indersiden for denne pris, så der kommer nogle tusinder ekstra
Byggede spær selv, men det tager tid og er ikke enkelt. Kviste er ca. 4 m brede
OBS har ikke isoleret og beklædt indersiden for denne pris, så der kommer nogle tusinder ekstra
Zingo: Hvordan gik det? Går med samme tanker og vil bygge selv. Hvad kom det til at koste? Hvordan kom du frem til forstærkning og dimensioner?
Håber det gik godt for Zingo. Nu kommer man jo ingen veg for 10tkr. Bare byggetilladelse + KA lander jo omkring 15-20tkr inden man overhovedet er startet. Evt. arkitekt ekskluderet. Jeg byggede min i 2009, inden den nye takst for byggetilladelse samt krav om KA blev indført. Det landede omkring 40tkr. Da genbrugte jeg murstenene til en vis grad. Halvdelen var nok 3 stk. 3 glas vinduer i øvrigt.
og specielt ikke nu efter 1. juli 2014. Kommunerne må kræve en kontrolansvarlig, men de skal have argumenter for det, f.eks. at det er et kulturhistorisk værdifuldt hus, at kvisten er usædvanligt kompliceret eller noget lignende. Plan- og byggeloven 7 kap 5 §.
Boverket skriver lige nu vejledning om de nye regler, der vil gælde efter halvårsskiftet. På Vidensbanken vil I kunne læse mere om, hvad der gælder.
Boverket skriver lige nu vejledning om de nye regler, der vil gælde efter halvårsskiftet. På Vidensbanken vil I kunne læse mere om, hvad der gælder.
Fortsætter på denne gamle tråd.
På http://www.regeringen.se/sb/d/18061/a/233400 står "Hverken byggetilladelse eller anmeldelse skal kræves for at på en- eller tofamiliehuse lave højst to kviste som ikke indebærer indgreb i den bærende konstruktion."
Regnes spær til bærende konstruktion?
På http://www.regeringen.se/sb/d/18061/a/233400 står "Hverken byggetilladelse eller anmeldelse skal kræves for at på en- eller tofamiliehuse lave højst to kviste som ikke indebærer indgreb i den bærende konstruktion."
Regnes spær til bærende konstruktion?
Medlem
· Västra Götaland
· 22 indlæg
Hvis jeg har tolket teksterne rigtigt, er en del af formålet at begrænse størrelsen og dermed indirekte effekterne på udseendet. Hvorfor det nu evt. skal være pænere/mere passende med en mindre bæger.
Klik her for at svare